Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kłos
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
5,00
Pobrań
399

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt realizowany przez uczniów gimnazjum pod kierunkiem nauczycieli: języka polskiego, religii, historii, bibliotekarza, plastyki, techniki, informatyki, matematyki. Przewidziałam duży wybór konkursów, zmieściłam pytania pomocnicze dla uczniów, regulaminy konkursów oraz załączniki dla nauczycieli.
 Pobierz (doc, 106,0 KB)

Podgląd treści


Małgorzata Kłos
Gimnazjum nr 15
w Warszawie
Dzień Liczby [pic]
Instrukcja do projektu edukacyjnego

Cele ogólne:

➢ Rozwijanie zainteresowań ucznia i poszerzanie jego wiadomości

➢ Wykorzystywanie w nowych sytuacjach, wiedzy i umiejętności zdobytych w procesie uczenia się

➢ Odkrywanie związków pomiędzy matematyką, a innymi dziedzinami życia

➢ Realizacja przez ucznia samodzielnego procesu uczenia się

➢ Integracja zespołu nauczycielskiego i aktywizacja uczniów wokół wspólnego zadania

➢ Promocja szkoły w środowisku lokalnym

Cele operacyjne:

❖ Uczeń:

➢ Planuje prace długoterminową

➢ Korzysta z różnych źródeł informacji

➢ Przetwarza dane, także z wykorzystaniem technologii informacyjnej

➢ Prezentuje wyniki

➢ Wykorzystuje metody matematyczne do celów i zadań praktycznych

Sposób realizacji:

Projekt realizowany przez uczniów gimnazjum pod kierunkiem nauczycieli: języka polskiego, religii, historii, bibliotekarza, plastyki, techniki, informatyki, matematyki. Koordynatorem działań będzie nauczyciel matematyki Małgorzata Kłos. Czas realizacji II- III 2010r.

Ocena projektu:

W kategorii realizacji: regulaminy konkursów.

W kategorii prezentacji: recenzja w prasie lokalnej, informacja w e- dzienniku, notatka
w kronice szkolnej, prezentacja na terenie szkoły podczas zebrania
z rodzicami.

Harmonogram realizacji projektu

|Realizują –uczniowie przy |Zadania |Środki |Czas realizacji |Osoby wspierające |
|wsparciu nauczycieli | | | | |
|języka polskiego |Praca na temat: |Literatura |15 luty- 15 |Rodzice |
| |Przysłowia, w których występują liczby. |Internet |marzec |wychowawca |
| |Liczby w literaturze. |słowniki | |nauczyciel: |
| | | | |informatyki i |
| | | | |bibliotekarz |
|religii |Praca na temat: |Pismo Święte Starego|15 luty- 15 |ksiądz |
| |Liczby w Biblii. |i Nowego Testamentu |marzec | |
|historii |Praca na temat: |Literatura |15 luty- 15 |Rodzice |
| |Symbolika liczb. |Internet |marzec |wychowawca |
| | |słowniki | |nauczyciele |
|Plastyki |Konkurs na obraz inspirowany kołem „KOŁO sztuki” |Albumy filmy |15 luty- 15 |Nauczyciel historii |
| | |Wystawy |marzec |wychowawcy |
| | |Artykuły | | |
| | |papiernicze, | | |
| | |malarskie | | |
|Techniki |Projekt pomysłu na niekonwencjonalne |Artykuły papiernicze|15 luty- 15 |rodzice |
| |wykorzystanie koła. | |marzec | |
|informatyki |Rysunek koła myszką malowany |komputer |15 luty- 15 | |
| | | |marzec | |
|bibliotekarz |Plakat „ Dookoła koła” |Materiały plastyczne|15 luty- 15 |Wychowawca |
| | |Internet |marzec |Nauczyciel matematyki |
| | |Księgozbiór | | |
|matematyki |Prezentacja CD lub album na temat: | | | |
| |Liczba π |Literatura |15 luty- 15 |Nauczyciel języka |
| |Liczba Szeherezady |Internet |marzec |polskiego, historii, |
| |W świecie liczb pitagorejczyków. |Podręczniki szkolne | |informatyki |
| |Wierszoπsanie – wiersz w mnemotechnice| | |Rodzice |
| |na temat liczby π. | | | |
| |Drużynowy konkurs matematyczny πmaniak | | | |
| | | |15 luty- 15 | |
| | | |marzec |Gdańskie Wydawnictwo |
| | | | |Oświatowe |
| | | |22 marzec | |
|wychowawcy |Ciasto w kształcie koła z dekoracją związaną z |Środki pieniężne |22 marzec |Rodzice |
| |liczbą π | | |Rodzeństwo |
| | | | |babcia |
|dyrektor |Zatwierdzenie projektu |Nagrody książkowe | |Rada rodziców |
| |Zapewnienie środków finansowych na ich realizację |dla trzech | | |
| | |zwycięzców oraz | | |
| | |nagroda dla | | |
| | |najlepszej klasy | | |

Regulamin

W każdej kategorii wyłaniamy trzech zwycięzców, którzy zdobywają punkty indywidualnie i dla klasy. Zwycięży klasa, której uczniowie w sumie zdobędą najwięcej punktów.

Uczeń ...