Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
gosiaczekcyw, 2010-09-13
szczerze mówiąc słaby ten konspekt
mgr Anna Smolińska
Konspekt lekcji
Klasa: III gimnazjum
Przedmiot: matematyka
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Temat: Cechy podobieństwa trójkątów.
Cele lekcji:
Po zakończonej lekcji uczeń:
• rozpoznaje trójkąty podobne w oparciu o poznane cechy podobieństwa trójkątów
• wyznacza skale podobieństwa
Formy i metody pracy:
• praca grupowa
• praca zgodnie z instrukcją
Środki dydaktyczne:
• instrukcja do zadań
• arkusze papieru
• markery
• przybory do geometrii
• muzyka aktywizująca i relaksacyjna
• magnesy
• podręcznik
Tok lekcji:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe. Uczniowie zajmują miejsca przy stolikach wg wylosowanych figur.
2. Każda grupa otrzymuje zestaw zadań do wykonania (ZAŁACZNIK 1.).
3. Po wyznaczonym czasie grupy prezentują wyniki swojej pracy i wspólnie z uczniami innych grup oceniają ich poprawność.
4. Formułowane są cechy podobieństwa trójkątów.
5. Uczniowie z rozsypanki wybierają pary trójkątów podobnych i uzasadniają swój wybór w oparciu o cechy podobieństwa trójkątów.
6. Ewaluacja lekcji. Uczniowie oceniają lekcję za pomocą znaczków:
- lekcja pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, zrealizowane zostały cele lekcji
- lekcja niezupełnie pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, cele lekcji nie zostały zrealizowane w całości
- lekcja nie pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, nie zrealizowane zostały cele lekcji
7. Zadanie pracy domowej:
ZAŁĄCZNIK 1.
Macie do dyspozycji trójkąty przystające. Ułóżcie z odpowiedniej ilości takich trójkątów trójkąt podobny do danego, ale o polu:
• 4 razy większym
• 9 razy większym
Co możecie powiedzieć o długościach odpowiednich boków powstałego trójkąta?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Co możecie powiedzieć o rozwartości odpowiednich kątów powstałego trójkąta?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Czy powstałe trójkąty są podobne do trójkąta wyjściowego?
• Jeżeli TAK to w jakiej skali?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
• Jeżeli NIE, to dlaczego?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………