Dodaj publikację
Autor
Anna Smolińska
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
278

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera konspekt lekcji z matematyki dla uczniów klasy III gimnazjum.
 Pobierz (doc, 46,5 KB)

Komentarze

gosiaczekcyw, 2010-09-13

szczerze mówiąc słaby ten konspekt

Podgląd treści

mgr Anna Smolińska

Konspekt lekcji

Klasa: III gimnazjum
Przedmiot: matematyka
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna

Temat: Cechy podobieństwa trójkątów.

Cele lekcji:
Po zakończonej lekcji uczeń:
• rozpoznaje trójkąty podobne w oparciu o poznane cechy podobieństwa trójkątów
• wyznacza skale podobieństwa

Formy i metody pracy:
• praca grupowa
• praca zgodnie z instrukcją

Środki dydaktyczne:
• instrukcja do zadań
• arkusze papieru
• markery
• przybory do geometrii
• muzyka aktywizująca i relaksacyjna
• magnesy
• podręcznik

Tok lekcji:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe. Uczniowie zajmują miejsca przy stolikach wg wylosowanych figur.
2. Każda grupa otrzymuje zestaw zadań do wykonania (ZAŁACZNIK 1.).
3. Po wyznaczonym czasie grupy prezentują wyniki swojej pracy i wspólnie z uczniami innych grup oceniają ich poprawność.
4. Formułowane są cechy podobieństwa trójkątów.
5. Uczniowie z rozsypanki wybierają pary trójkątów podobnych i uzasadniają swój wybór w oparciu o cechy podobieństwa trójkątów.
6. Ewaluacja lekcji. Uczniowie oceniają lekcję za pomocą znaczków:
- lekcja pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, zrealizowane zostały cele lekcji
- lekcja niezupełnie pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, cele lekcji nie zostały zrealizowane w całości
- lekcja nie pozwoliła mi usystematyzować wiadomości, nie zrealizowane zostały cele lekcji
7. Zadanie pracy domowej:

ZAŁĄCZNIK 1.

Macie do dyspozycji trójkąty przystające. Ułóżcie z odpowiedniej ilości takich trójkątów trójkąt podobny do danego, ale o polu:
• 4 razy większym
• 9 razy większym

Co możecie powiedzieć o długościach odpowiednich boków powstałego trójkąta?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Co możecie powiedzieć o rozwartości odpowiednich kątów powstałego trójkąta?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Czy powstałe trójkąty są podobne do trójkąta wyjściowego?
• Jeżeli TAK to w jakiej skali?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
• Jeżeli NIE, to dlaczego?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………