Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV
TEMAT: Podstawowe figury geometryczne.
CEL ZAJĘĆ:
Po zajęciach uczniowie potrafią:
• rozpoznawać, nazywać i kreślić podstawowe figury geometryczne,
• wskazać w otoczeniu poznane figury geometryczne
OPIS ZAJĘĆ:
Forma pracy na lekcji: zbiorowa, indywidualna.
Materiały pomocnicze:
• przyrządy matematyczne,
• zestaw komputerowy,
• drukarka,
• mapa Polski,
• zbiory punktów,
• rysunki trójkąta, prostokąta, kwadratu.
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Powitanie uczniów.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Sprawdzenie pracy domowej.
4. Zapisanie tematu lekcji.
Uczniowie wykonują zadania przy pomocy komputera w aplikacji Paint.
• Rysowanie i podpisywanie podstawowych figur geometrycznych, tj. punkt, prosta, półprosta, odcinek. Przy każdej figurze podaję przykład z życia codziennego np. przy punkcie pokazuję mapę Polski i punkt to miasto; przy prostej pokazuję zbiory punktów, które zagęszczając tworzą prostą, itp.
Podsumowując pokazuję rysunek trójkąta, na którym uczniowie wskazują poznane figury geometryczne (punkt, odcinek)
• Rysowanie na czas prostych przechodzących przez: jeden i dwa punkty.
• Rozwiązywanie zadań w ćwiczeniu (Ćw. 6, 8, 9 str. 5 i 6)
• Jako notatkę do zeszytu uczniowie wklejają wydrukowane prace z Paint.
5. Podsumowanie lekcji.
6. Zadanie i omówienie pracy domowej.
Ćw. 1, 2, 3, 5 str. 3 - 5