Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szymon Solak
Konspekty z historii
do działu „Religia”
dla klasy V
szkoły podstawowej
do podręcznika i zeszytu ćwiczeń T. Małkowski, Historia. Dzieje cywilizacji, Gdańsk 1998.
SZYMON SOLAK Data 25.04.2006
Konspekt lekcji historii dla klasy VI szkoły podstawowej
Temat: Grecki politeizm.
Cel ogólny: Przybliżenie uczniom politeistycznej religii greckiej
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: -wymienić i opisać bogów starożytnej Grecji
-omówić różnice między bogami a ludźmi
-wyjaśnić czym jest mit, podać kilka mitów greckich
-wyjaśnić w jaki sposób Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci
-wyjaśnić pojęcia: politeizm, ambrozja
Środki dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń T. Małkowski, Historia i społeczeństwo, Gdańsk 1998.
Metody: rozmowa nauczająca, opowiadanie, wykład, praca uczniów z podręcznikiem pod kierunkiem nauczyciela
Tok lekcji
5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności.
30’ Podanie tematu lekcji. Podyktowanie zagadnień klasie.
1. Główni bogowie greccy.
2. Mity greckie.
3. Życie po śmieci według Greków.
4. Greckie wyrocznie.
5. Pojęcia: politeizm, ambrozja
Omówienie przez nauczyciela podyktowanych zagadnień.
Klasa wykonuje ćwiczenie 1-2 ze stron 96-98 zeszytu ćwiczeń.
10’ Rekapitulacja pierwotna
-Wymień i opisz bogów starożytnej Grecji
-Omów różnice między bogami a ludźmi
-Wyjaśnij czym jest mit, podać kilka mitów greckich
-Wyjaśnij w jaki sposób Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci
-Wyjaśnij pojęcia: politeizm, ambrozja
-Jaką rolę odgrywały wyrocznie? Która z nich była najsłynniejsza i w jaki sposób udzielano tam porad?
5’ Podanie zadania domowego
Rozwiąż ćwiczenie 3 ze strony 98 zeszytu ćwiczeń.
SZYMON SOLAK Data 05.05.2006
Konspekt lekcji historii dla klasy VI szkoły podstawowej
Temat: Judaizm – pierwsza religia monoteistyczna
Cel ogólny: Przybliżenie uczniom monoteistycznej religii żydowskiej
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: -wymienić zasady religii żydowskiej
-omówić historię Judaizmu
-wyjaśnić rolę Biblii i prawa żydowskiego w Judaizmie
-wyjaśnić pojęcia: prorocy, monoteizm, mesjasz, koszerny, szabat
Środki dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń T. Małkowski, Historia i społeczeństwo, Gdańsk 1998.
Metody: rozmowa nauczająca, opowiadanie, wykład, praca uczniów z podręcznikiem pod kierunkiem nauczyciela
Tok lekcji
5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności.
5’ Rekapitulacja wtórna
-Wymień i opisz bogów starożytnej Grecji
-Omów różnice między bogami a ludźmi
-Wyjaśnij czym jest mit, podać kilka mitów greckich
-Wyjaśnij w jaki sposób Grecy wyobrażali sobie życie po śmierci
-Wyjaśnij pojęcia: politeizm, ambrozja
-Jaką rolę odgrywały wyrocznie? Która z nich była najsłynniejsza i w jaki sposób udzielano tam porad?
25’ Podanie tematu lekcji. Podyktowanie zagadnień klasie.
1. Pierwsza religia monoteistyczna.
2. Naród wybrany.
3. Biblia i prawo żydowskie.
4. Judaizm dzisiaj.
Omówienie przez nauczyciela podyktowanych zagadnień.
Klasa wykonuje ćwiczenie ...