Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANALIZA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA UCZNIA.
Wśród uczniów klasy II moją uwagę szczególnie zwrócił …………...
Ogólny rozwój intelektualny chłopca kształtuje się na poziomie przeciętnym. Rozwój poszczególnych funkcji umysłowych przebiega jednak nieharmonijnie.
Uczeń bardzo dobrze radzi sobie z zadaniami wymagającymi myślenia, posiada duży zasób wiadomości ogólnych oraz słownictwa, dobrze radzi sobie również z zadaniami odwołującymi się do spostrzegawczości wzrokowej.
Chłopiec jest nadpobudliwy psychoruchowo, ma duże problemy z koncentracją uwagi, ze skupieniem się na wykonywaniu jednej czynności, szybko się męczy i zniechęca. Nie podporządkowuje się on szkolnym wymaganiom: nie odrabia zadań domowych, zawsze spóźnia się na lekcje, zakłóca spokój na lekcji, nie skupia się na temacie.
Przez nauczycielkę chłopiec jest oceniany jako „dziecko sprawiające trudności i problemy wychowawcze”. Nauczycielka ma bardzo indywidualne podejście do …….. oraz rozumie jego problemy emocjonalne.
Analizując zeszyt ucznia zauważyłam niski poziom graficzny pisma, litery są niekształtne. Chłopiec gubi litery w wyrazach, myli litery: t – d, b – p, i – j, popełnia liczne błędy ortograficzne. Czyta w wolnym tempie, przekręca wyrazy, skupia uwagę na technice czytania, ma duże problemy ze zrozumieniem przeczytanego tekstu.
U chłopca występują specyficzne trudności w uczeniu się o charakterze dysleksji, dysgrafii oraz dysortografii.
Wnioskuję, że zachowanie ………. może być spowodowane brakiem poświęcenia mu dostatecznej ilości uwagi i zrozumienia.
Analizując zachowanie chłopca wydaje mi się, że ma ono związek z sytuacją rodzinną. Rodzice chłopca są bardzo zapracowani i niewiele czasu poświęcają synowi. Chłopiec powinien systematycznie wykonywać w domu ćwiczenia (pisanie, czytanie, utrwalanie zasad ortograficznych), jednak rodzice nie poświęcają wystarczająco dużo czasu na ćwiczenia z synem i nie mobilizują go do tego.
Ogólnie moje stosunki z chłopcem były bardzo pozytywne. Nie miałam z nim większych problemów wychowawczych. Moje zachowanie względem chłopca kierowałam na pozyskiwanie jego zaufania. Starałam się rozmawiać z nim jak najczęściej i poświęcać mu jak najwięcej uwagi.
Ze względu na pobudliwość chłopca wskazane są częste zmiany rodzaju zajęć, robienie częstych przerw, a także włączanie zajęć ruchowych. ……… wymaga mobilizowania i zachęcania do doprowadzenia rozpoczętej pracy do końca, stosowania pochwał mobilizujących do pracy za dobre osiągnięcia, ale i konsekwencji w postępowaniu z nim.
Sądzę, że jego naganne zachowanie spowodowane jest brakiem poświęcenia mu dostatecznej ilości uwagi i zrozumienia.