Dodaj publikację
Autor
Marek Banaszak
Data publikacji
2010-03-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
227

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja opisuje rozwój mediów społecznych na przykładzie serwisu YouTube. YouTube to otwarty serwis umożliwiający każdemu prezentację filmów, videoklipów i własnych miniprodukcji w Internecie. Hasło serwisu: "Broadcast Yourself" w języku polskim znaczy dosłownie "Wyemituj siebie". Do analizy fragmentów filmów przedstawiających młodzieżw owym serwisie należało podejść bardzo poważnie. Wszystkie filmy odnalezione zostały na przełomiemarca i kwietnia 2009 roku.
 Pobierz (pdf, 804,7 KB)

Podgląd treści

UNIWERSYTET IMIENIA ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU

WYDZIAŁ STUDIÓW EDUKACYJNYCH

KOLEGIUM W KOŚCIANIE

KIERUNEK: pedagogika

SPECJALNOŚĆ: przyroda i informatyka- studia nauczycielskie dwuprzedmiotowe


























Marek Banaszak


Obraz polskiego nastolatka (13-16 lat) na pod-
stawie analizy wybranych źródeł filmowych z

serwisu YouTube.

Media społeczne.

Kościan 2009


































„Kiedyś informacja płynęła tylko w jednym kierunku i z jednego źródła, (…) dziś płynie z

„ (…) nie ma juŜ straŜników informacji”

wielu źródeł i w obu kierunkach…”

S. Crescenzo






Spis treści

I.
II.

III.

Interaktywność, czyli o mediach społecznych…
Alkohol, agresja i masturbacja… Obraz polskiego nastolatka, czy wybrane patolo-
gie?
YouTube vs telewizja- walka o przyszłość…












































Interaktywność, czyli o mediach społecznych…


Włączając telewizje, czytając gazetę, zaglądając raz po raz do trady-

cyjnej, opasłej, ksiąŜkowej encyklopedii mamy wraŜenie, Ŝe wszystko tam zawar-
te zostało stworzone z myślą o nas, z myślą o odbiorcy, uŜytkowniku… Tak jed-
nak nie jest. KaŜdy twórca tradycyjnych mediów, do których telewizja, radio, prasa
zapewne naleŜą, tworzy swe dzieło, czy to audycję, program, artykuł dla rzeszy
odbiorców o róŜnych cechach, zainteresowaniach, przeŜyciach. MoŜemy wybrać
w gąszczu tytułów, ale musimy czekać na odpowiedni moment emisji, czy wyda-
nia. Musimy akurat w tym momencie, w którym coś będzie nadawane zasiąść
przed telewizorem, radiem, kupić dany numer gazety. Musimy czekać, aŜ ktoś
zadecyduje, kiedy to obejrzymy.

Tak nie jest w przypadku mediów społecznych. Media społeczne to ro-
dzaj telewizji, gazety, encyklopedii, radia, czy innej formy, gdzie kaŜdy uŜytkow-
nik, potencjalny odbiorca moŜe stać się twórcą komunikatu medialnego. KaŜdy
taki twórca- odbiorca sam decyduje teŜ co, kiedy i w jaki sposób będzie oglądał.
JeŜeli nie spodoba mu się dany komunikat, moŜe stworzyć swój autorski, lub
przekształcić gotowy. NajwaŜniejszą cechą w mediach społecznych jest właśnie
owa interaktywność oraz moŜliwość tworzenia przez kaŜdego- przez społeczeń-
stwo.

(http://blog.ataxo.pl, 2009) :
- Komunikacja społeczna /MySpace, Facebook, Nasza-Klasa/
- Samodzielne tworzenie zawartości /Wikipedia, YouTube/
- Wymiana myśli, dzielenie się informacjami /blogi, fora dyskusyjne, grupy dysku-
syjne/
- Portale informacyjne z polityka społecznościową /GoogleNews, CNN, Kontakt
TVN24/

Często we współczesnych czasach media i przemysł rozrywkowy za-
czynają zauwaŜać zdolności uŜytkowników Internetu do tworzenia komunikatów
medialnych ciekawych i poŜądanych przez odbiorców. Często fakt ten uwaŜany
jest za zagroŜenie tradycyjnych mediów, choć czasami rodzi zdrową i poŜyteczną
dla odbiorców konkurencję.

Media społeczne ze względu na funkcję podzielono na kilka kategorii

Warto by wspomnieć, Ŝe nauki takie jak pedagogika mogłaby teŜ wiele

zdobyć dzięki mediom społecznym. UwaŜa się, Ŝe filmy zamieszczane np. w ser-
wisie YouTube mogą słuŜyć diagnozie pedagogicznej…

Alkohol, agresja ...