Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Podróż na Wyspę Wielkanocną”- scenariusz zajęć z mowy i myślenia dla dzieci 6-letnich.
Cele:
• Wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy: wyspa, posągi, wulkan, Ocean Spokojny, Rapa Nui, Hanga Roa.
• Zapoznanie z położeniem Wyspy Wielkanocnej, wielkością, ukształtowaniem terenu..
• Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej, usprawnianie umiejętności czytania.
• Rozwijanie sprawności manualnych poprzez lepienie z masy papierowej.
Pomoce: zdjęcia Wyspy Wielkanocnej, mapa, list, koperty z literkami, tablica z napisanymi wyrazami, masa papierowa.
Przebieg zajęcia:
1. Odczytanie listu od znanego podróżnika Królika Herlika, który zaprasza dzieci na Wyspę Wielkanocną.
W liście są informacje o położeniu wyspy, wyglądzie, ukształtowaniu terenu, głównych atrakcjach poparte mapą i zdjęciami(Wikipedia).
2. Odczytanie i skreślenie z tablicy wyrazów, które nie pasują do tematu.
Wyrazy: Rapa Nui, Hanga Roa, kamienie, wyspa, ocean, Polska, Europa, pisanka, baranek, wulkan.
3. Odszukanie przez dzieci w różnych miejscach sali kopert ze swoim imieniem i ułożenie wyrazów z rozsypanki literowej lub sylabowej ( wzorem są pozostawione na tablicy wyrazy).
4. Odczytanie wyrazów przez dzieci.
5. „Posągi”- zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się w rytm muzyki, na przerwę w muzyce stają w bezruchu.
6. „Posągi z Wyspy Wielkanocnej”- lepienie z masy papierowej.