Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji diagnozującej
Szkoła: Miejska Szkoła Podstawowa nr 6 w Zawierciu
Klasa: VIa
Przedmiot: matematyka
Prowadzący: mgr Magdalena Tondos
Temat: Na ferie z matematyką- rozwiązywanie zadań tekstowych.
Termin: 21 stycznia 2010 r.
Metody pracy: klasyczna metoda problemowa, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna ( rozwiązywanie zadań tekstowych, wykonywanie obliczeń) oraz zbiorowa ( dyskusja nad metodami rozwiązywania zadań).
Pomoce dydaktyczne: karty pracy uczniów, karty z zadaniami.
CEL GŁÓWNY:
diagnozowanie stopnia opanowania umiejętności rozwiązywania zadań w oparciu o standardy wymagań takie jak:
- rozumowanie (ustalanie sposobu rozwiązywania zadania oraz jego prezentacji);
- wykorzystanie wiedzy w praktyce ( wykonywanie obliczeń oraz wykorzystanie w sytuacjach praktycznych własności liczb i figur).
CEL WYCHOWAWCZY: doskonalenie umiejętności pracy zespołowej (kultura dyskusji, dzielenie się wiedzą), przestrzeganie norm zachowania.
CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- potrafi wykonywać obliczenia dotyczące długości, powierzchni, objętości, wagi, czasu i pieniędzy;
- czyta ze zrozumieniem treść zadania i ustala sposób rozwiązania zadania tekstowego;
- posługuje się źródłem informacji;
- wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb.
Zestawienie zadań w odniesieniu do standardów wymagań egzaminacyjnych:
|Nr zadania |Cel operacyjny |Numer standardu |
| |Uczeń: | |
|1 a) |- oblicza ułamek z danej liczby; |5.3.g) |
| |- posługuje się źródłem informacji (ogłoszenie). |4.1 |
|1 b) |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy; |5.3.g) |
| |- posługuje się źródłem informacji (ogłoszenie). |4.1 |
|2 a) |- posługuje się źródłem informacji; |4.1 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące długości. |5.3.a) |
|2 b) |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące prędkości, drogi i czasu; |5.3.e) |
|2 c) |- wykonuje obliczenia dotyczące czasu. |5.3.e) |
|3 a) |- wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni. |5.3.b) |
|3 b) |- wykonuje obliczenia dotyczące objętości. |5.3.c) |
|4 |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy. |5.3.g) |
|5 |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące wagi. |5.3.d) |
Zestawienie zadań z karty pracy ucznia w odniesieniu do standardów wymagań egzaminacyjnych:
|Nr zadania |Cel operacyjny |Numer standardu |
| |Uczeń: | |
|1 |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy. |5.3.g) |
|2 |- wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb |5.5.a) |
| |całkowitych. | |
|3 |- ustala sposób rozwiązania zadania; |3.8 |
| |- wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni. |5.3.b) |
Schemat punktowania zadań z karty pracy:
|Poprawna odpowiedź i schemat punktowania |Il. pkt. |
|Zadanie 1: ( 4 punkty) | |
|I. Uwzględnienie długości całej trasy: [pic]km= 120km |1p. |
|II. Ustalenie sposobu obliczenia ilości paliwa potrzebnego do przejechania 120 km: |1p. |
|[pic]; [pic] | |
|III. Ustalenie sposobu obliczenia kosztu paliwa: [pic]zł | |
|IV. Poprawność rachunkowa ...