Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Kmiecik
Data publikacji
2010-05-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
170

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny z okazji obchodów Święta Książki przeznaczony dla szkoły podstawowej i przedszkola.
 Pobierz (doc, 50,5 KB)

Podgląd treści


ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W MODRZU

Projekt edukacyjny

z okazji ŚWIĘTA KSIĄŻKI
realizowany w dniach od 14.05. do 18.05.2007r.;
podsumowanie: 18.05.2007r.

Piękna nasza Polska cała!
W Legendolandii...

Opracowała:
mgr Agnieszka Kmiecik

MODRZE 2007
Cele projektu:
- zapoznanie się z najdawniejszymi dziejami narodu polskiego;
- szerzenie wartości patriotycznych, budzenie szacunku wobec własnego państwa;
- budzenie zainteresowania przeszłością;
- kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się i słuchania innych;
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, integracja grupy;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zachęcanie do korzystania z biblioteki szkolnej;
- doskonalenie umiejętności odbioru dzieł literackich;
- wdrażanie do rywalizacji w dobrej atmosferze;
- przestrzeganie zasady fair play;
- sprawdzenie wiedzy uczniów przez zabawę.

Skład komisji oceniającej:
- dyrektor mgr Karolina Kula – przewodnicząca jury;
- polonistka mgr Wioleta Michalak – członek jury;
- nauczycielka nauczania zintegrowanego mgr Mirosława Szwarc-Kempa – członek jury.
Jury otrzymuje zestaw materiałów niezbędnych do ocenienia konkursu.

Punktacja
Wykonanie zadań ocenia jury według następującej punktacji:
1. Bal (3pkt.):
- strój najdokładniej odzwierciedlający prezentowaną postać;
- fantazja, inwencja twórcza, estetyka;
- prezencja, gesty, mimika, sposób poruszania się.
2. Puzzle – trzyosobowe zespoły (3pkt.):
- ułożenie wylosowanych puzzli w określonym czasie (legenda w rozsypance);
- podanie tytułu legendy;
- wymienienie bohaterów legendy.
3. Konkurs sprawdzający znajomość legend – trzyosobowy zespół losuje zestaw pytań (3pkt.):
- merytoryczna znajomość legendy;
- poprawne podanie tytułu legendy (pomieszane tytuły);
- poprawne dopasowanie rekwizytu do konkretnej legendy.
4. Plakat (3pkt.):
- zgodność z treścią legendy;
- oryginalność wykonania, technika;
- estetyka, odpowiedni format.
5. Legenda (3pkt.):
- wyznaczniki legendy: elementy niezwykłości, fantastyki, cudowności, forma narracyjna lub wiersz, związek z wierzeniami ludowymi, postacie historyczne, religijne, mityczne;
- poprawność ortograficzna, językowa, interpunkcyjna;
- estetyka, grafika.
6. Zaproszenie (3pkt.):
- wyznaczniki zaproszenia: zwrot zapraszający, informacja na co zapraszamy, informacje o tym, gdzie i kiedy odbędzie się impreza, kto zaprasza, informacja
o programie imprezy lub o różnych atrakcjach, zachęta do przyjścia, styl typowy dla czasów powstania legendy, archaizmy,
- poprawność ortograficzna, językowa, interpunkcyjna;
- oryginalność prezentacji, intonacja, gesty, mimika.
Drużyna z najwyższą liczbą punktów zajmuje I miejsce i uzyskuje magiczny klucz do Legendolandii.

Wybór legend:
1. Władysław Ludwik Anczyc, Wiano św. Kingi;
2. Marta Berowska, Poznańskie koziołki;
3. Magdalena Grądzka, O hejnale mariackim;
4. Magdalena Grądzka, Wars i Sawa;
5. Czesław Janczarski, O Lechu, Czechu i Rusie;
6. Maria Krüger, Toruńskie pierniki;
7. Cecylia Niewiadomska, Piast;
8. Artur Oppman, Bazyliszek;
9. Artur Oppman, Złota kaczka;
10. Zofia Urbanowska, Janosik;
11. Ewa Szelburg-Zarembina, Jak bochen chleba w kamień się zamienił.
Każda klasa, grupa wiekowa reprezentują konkretną legendę. Obowiązuje znajomość wymienionych powyżej tekstów.

Harmonogram podsumowania projektu – 18.05.2007r. (piątek, godz. 10:50):
1 ...