Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W MODRZU
Projekt edukacyjny
z okazji ŚWIĘTA KSIĄŻKI
realizowany w dniach od 12.05. do 16.05.2008r.;
podsumowanie: 16.05.2008r.
Wyprawa do Księgolandii…
„Po starą księgę sięgam ze wzruszeniem,
Zda mi się, że to nakryty kamieniem
Ojców proch. Czas ją poczernił i kruszy,
Lecz pełna w sobie nieśmiertelnej duszy.”
(Wiktor Gomulicki)
Opracowała:
mgr Agnieszka Kmiecik
MODRZE 2008
Cele ogólne projektu:
- budzenie zainteresowania historią, przeszłością;
- rozbudzenie motywacji czytania;
- uświadomienie dzieciom, że warunkiem poznania książek jest sprawna technika czytania;
- kształcenie sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania;
- rozbudzenie zainteresowania książką;
- uczenie istnienia w kulturze;
- rozwijanie zainteresowań plastycznych;
- rozbudzanie szacunku dla książki jako wyniku pracy wielu ludzi;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zachęcanie do korzystania z biblioteki szkolnej;
- doskonalenie umiejętności odbioru dzieł literackich;
- wdrażanie do rywalizacji w dobrej atmosferze;
- przestrzeganie zasady fair play;
- sprawdzenie wiedzy uczniów przez zabawę.
Cele operacyjne projektu:
Uczeń:
- zna budowę książki;
- zna przysłowia o książce;
- przestrzega zasady fair play;
- potrafi zareklamować wybraną książkę;
- zna dzieje piśmiennictwa;
- korzysta z biblioteki szkolnej;
- zna biografię wybranego autora;
- zna terminy związane z historią książki;
- potrafi wykonać pracę plastyczną.
Skład komisji oceniającej:
- dyrektor mgr Karolina Kula – przewodnicząca jury;
- polonistka mgr Wioleta Michalak – członek jury;
- nauczycielka nauczania zintegrowanego mgr Mirosława Szwarc-Kempa – członek jury.
Jury otrzymuje zestaw materiałów niezbędnych do ocenienia konkursu.
Punktacja
Wykonanie zadań ocenia jury według następującej punktacji:
1. Bal, korowód (0 pkt. – 3pkt.):
- strój najdokładniej odzwierciedlający prezentowaną postać;
- fantazja, inwencja twórcza, estetyka;
- prezencja, gesty, mimika, sposób poruszania się.
2. Konkurs sprawdzający wiedzę (0 pkt. – 3 pkt.):
- przysłowie o książce;
- uporządkowanie wyrazów w kolejności alfabetycznej;
- dopasowanie autora do cytatu lub pojęcia i wyrażenia związanego z książką.
3. Test czytania na czas (0 pkt. – 3 pkt.):
- przedstawiciel klasy czyta tekst; o ilości punktów decyduje ilość wyrazów przeczytanych w ciągu 1 minuty.
4. Reklama książki (0 pkt. – 3 pkt.):
- estetyka;
- elementy perswazji, zgodność z tematem, zwięzłość;
- poprawność ortograficzna, językowa, interpunkcyjna.
5. Projekt karty księgi rękopiśmienniczej (0 pkt. – 3 pkt.):
- estetyka, grafika;
- pismo obrazkowe lub druk – technika;
- inicjał, bordiura, floratura, format plakatu.
Wygrywa klasa, która zgromadziła najwięcej punktów. Zwycięzcy otrzymują klucz do Księgolandii, dyplom oraz nagrodę-niespodziankę. Pozostałe klasy, grupy wiekowe
– dyplomy.
Krótki opis projektu:
Projekt rozpoczyna międzyszkolny konkurs mitologiczny „I ty możesz zostać Prometeuszem…” przeznaczony dla uczniów klas V (3 wyłonione drogą eliminacji szkolnych osoby) ze szkół w Stęszewie, Jeziorkach i w Modrzu. Wszyscy uczniowie przez 4 dni na lekcjach poznają historię powstawania książki, historię druku, historię piśmiennictwa
– przygotowując się tym samym do podsumowania projektu. Zwieńczeniem ...