Dodaj publikację
Autor
Roman Sitarek, Kinga Sulicka, Anna Wręczycka
Data publikacji
2010-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
140

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program jest przeznaczony dla uczniów klas I-IV Szkoły Podstawowej nr 43 w Zabrzu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci pochodzących z rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej. Został opracowany, by zapewnić dzieciom wszechstronny rozwój, kształtować u nich nawyk zdrowego, aktywnego i przyjemnego spędzania czasu wolnego. Program kształtuje umiejętności ponadprzedmiotowe, zakłada możliwość pracy w grupach. Zajęcia zaplanowane w programie oddziałują na wszystkie sfery aktywności poznawczej ucznia, dzięki wykorzystaniu metod aktywizujących, angażujących najróżnorodniejsze sfery percepcji. Treści ujęte w programie są zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i służą realizacji wybranych ścieżek edukacyjnych np. edukacji prozdrowotnej. Program zawiera zajęcia warsztatowe o tematyce plastycznej, kulinarnej i tanecznej. Opracowanie: Roman Sitarek, Kinga Sulicka, Anna Wręczycka.
 Pobierz (pdf, 110,3 KB)

Podgląd treści




„ Z nami kolorowo, smacznie i zdrowo”

PROGRAM ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH

REALIZOWANYCH

W CZASIE FERII ZIMOWYCH 2010 W SZKOLE

PODSTAWOWEJ NR 43 W ZABRZU
















AUTORZY PROGRAMU:
1.KINGA SULICKA
2.ANNA WRĘCZYCKA
3.ROMAN SITAREK




Spis treści

• Charakterystyka programu
• Cele programu
• Sposób realizacji
• Rodzaje warsztatów

1. Warsztaty plastyczne
2. Warsztaty taneczne
3. Warsztaty kulinarne

• Podsumowanie i ewaluacja






















Charakterystyka programu


Program jest przeznaczony dla uczniów klas I-IV Szkoły Podstawowej nr 43

w Zabrzu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci pochodzących z rodzin

będących w trudnej sytuacji materialnej. Został opracowany, by zapewnić dzieciom

wszechstronny rozwój, kształtować u nich nawyk zdrowego, aktywnego i

przyjemnego spędzania czasu wolnego. Program kształtuje umiejętności

ponadprzedmiotowe, zakłada moŜliwość pracy w grupach. Zajęcia zaplanowane w

programie oddziałują na wszystkie sfery aktywności poznawczej ucznia, dzięki

wykorzystaniu metod aktywizujących, angaŜujących najróŜnorodniejsze sfery

percepcji.

Treści ujęte w programie są zgodne z podstawą programową dla szkoły

podstawowej i słuŜą realizacji wybranych ścieŜek edukacyjnych np. edukacji

prozdrowotnej.

Program zawiera zajęcia warsztatowe o tematyce plastycznej, kulinarnej i

tanecznej.

Cele programu


1. Cele główne:

a) Kształtowanie

nawyku zdrowego, aktywnego i przyjemnego

spędzania czasu wolnego,

b) Wspomaganie harmonijnego rozwoju fizycznego uczniów,
c) Rozwijanie zainteresowań uczniów,
d) WdraŜanie do zdrowego odŜywiania.

2. Cele szczegółowe

a) Preferowanie zdrowego stylu Ŝycia i aktywnego wypoczynku,
b) Poznawanie podstaw popjazzowych technik tanecznych,

c) Rozwijanie

umiejętności

tworzenia

prostego

układu

choreograficznego,

d) Rozwijanie zainteresowań i umiejętności kulinarnych,
e) Kształtowanie umiejętności przyrządzania posiłków z zachowaniem

higieny,

f) Poznawanie tradycyjnych potraw, pochodzących z kuchni róŜnych

narodów,

g) Rozwijanie sprawności manualnych,
h) Zapoznanie za nowymi technikami plastycznymi,
i) Rozwijanie zdolności plastycznych.


Sposób realizacji

Program warsztatów realizowany będzie z dziećmi w trakcie ferii zimowych

(15 – 26 lutego 2010 r.) w Szkole Podstawowej nr 43 w Zabrzu.

Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku po 2 godziny dziennie,

w trzech grupach warsztatowych (razem 60 godzin zegarowych).

Środki finansowe na wdroŜenie programu zapewnione będą przez: wkład własny

prowadzących (opieka, prowadzenie warsztatów i zapewnienie części materiałów),

szkołę i w niewielkim zakresie przez rodziców.


Rodzaje warsztatów

1. Warsztaty taneczne - prowadzący Roman Sitarek
2. Warsztaty plastyczne – prowadząca Kinga Sulicka
3. Warsztaty kulinarne – prowadząca Anna Wręczycka

Ad.1

Warsztaty taneczne

1. WSTĘP

Dziecko od najwcześniejszych lat odczuwa potrzebę ruchu. WyraŜa się to

między innymi w jego dąŜeniu do tańca. Muzyka dodaje specjalnego wyrazu

ruchom dziecka. Poruszając się zgodnie z nakazami muzyki uczeń odczuwa ją

bardziej aktywnie, łatwiej rozumie jej charakter.

Taniec jest jednym ze sposobów przeŜywania i przekazywania emocji, formą

fizycznego i duchowego wyŜycia, sposobem zabawy ...