Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła medyczna – pogotowie ratunkowe
Konspekt zbiórki zuchowej (metodyka zuchowa)- lekcji kl.1-3
Do wykorzystania na lekcji o Służbie Zdrowia.
1. Cele: potrafią podejmowad szybką decyzję, potrafią współdziaład w zespole,
potrafią obmyd ranę i bandażowad, będą pamiętad numer telefonu
na pogotowie.
2. Materiały: apteczka z wyposażeniem, telefon, „ubranie” ochronne na
wyposażenie karetek (fartuch, identyfikatory, itp.), kartki z informacjami
o zachorowaniach i adresami chorych, wykonane wcześniej czepki pielęgniarskie.
3. Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki 5min.
4. Gawęda – babcia opiekowała się wnukiem Jasiem. Jasio bawił się w pokoju
klockami (budował ciekawe budowle). W pewnym momencie chciał napid się
herbatki. Poszedł do drugiego pokoju, gdzie była babcia poprosid o tę herbatkę
i przestraszył się, gdyż babcia leżała na podłodze. Dotknął babcię i zaczął
potrząsad. Wołał: babciu, babciu, ale babcia tylko coś pomrukiwała niewyraźnie.
Jaś wiedział, że w razie, gdyby coś działo się z babcią – ma dzwonid do mamy lub
na pogotowie. Jaś tak bardzo się zdenerwował, że zapomniał jaki jest ten numer
telefonu. Szybko jednak wyszedł z mieszkania i zaczął bardzo mocno pukad do
sąsiadki. Ta nie wiedziała co się stało i szybko otworzyła drzwi – zobaczyła Jasia.
Poszła z Jasiem do mieszkania i zorientowała się o co Jasiowi chodzi. (…………..)
Sąsiadka zadzwoniła na pogotowie i powiedziała co się stało. 5min.
5. Zabawa tematyczna – każda szóstka otrzymuje zlecenie wyjazdu do pacjenta,
udzielanie pierwszej pomocy – sprawdzenie pulsu, bandażowanie, dobór leków
(witamin), kompletowanie apteczki, przenoszenie rannego, karetki wyjeżdżają na
wezwanie ze szpitala i tam wracają po wykonaniu zadania. Przed wyjazdem
każda karetka otrzymuje informację gdzie mają jechad i na co wzywający jest
chory. Załoga karetki musi szybko skompletowad apteczkę, dojechad do chorego,
udzielid mu pomocy i zdecydowad czy wymaga on przewiezienia do szpitala.
Chorzy przyjmowani są na >izbie przyjęd< w szpitalu. 20min.
Dyspozytor
2 pielęgniarki
2 karetki
chorzy
6. Piosenka: „Panie Doktorze” 2min.
7. Gry i dwiczenia – kartki z napisanymi dolegliwościami i lekarzami specjalistami.
Zuchy otrzymują kartki – zadaniem ich jest ułożenie w pary oraz dopasowad
odpowiednia leki.
gorączka, kaszel – pediatra – bronchicum, flegamina, flavamed, apap,
ibuprom, nurofen
chore oczy – okulista – krople Starazolin, SuperOptic
chore gardło, nos lub uszy – laryngolog – cholinex, neo angin,
chlorchinaldin, streptils
choroby żołądka itp. – internista – alugastrin, dziurawiec, krople
żołądkowe, mięta
chore dziąsła, zęby – stomatolog – dbałośd o jamę ustną
krosty, wykwity na skórze – dermatolog – lantan, krem brzozowo-
nagietkowy
złamana ręka lub noga – chirurg ortopeda – gips, temblak 15min.
8. Pląs: „choroba – lek” 3min.
9. Krąg Rady – podsumowanie nauki, ślubowanie i podjęcie decyzji o przyznaniu
sprawności „Doktor”. 5-10min.
TEKST ŚLUBOWANIA:
Przysięgam ...