Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SZKOLNY KONKURS WIEDZY DLA KL. IV - VI
NA TEMAT HISTORII NAJNOWSZEJ POLSKI
(LATA 1939 - 2009)
Założenia konkursu: Konkurs stanowi integralną część projektu edukacyjnego
,, Życie mieszkańców naszej miejscowości od wybuchu II wojny światowej po dzień dzisiejszy” realizowanego w roku szkolnym 2009/2010 i jest związany z obchodami Roku Historii Najnowszej.
Skierowany jest do uczniów klas IV -VI
Cele konkursu:
• rozbudzanie zainteresowań uczniów najważniejszymi wydarzeniami historii najnowszej
• poszerzanie wiedzy uczniów z zakresu najnowszej historii Polski
• kształtowanie u uczniów postawy patriotycznej, szacunku dla Ojczyzny, oraz budowanie więzi lokalnych opartych na świadomości wspólnego dziedzictwa
• wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji;
poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł
• kształtowanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie,
Termin i forma konkursu:
Konkurs odbędzie się w ostatnim tygodniu kwietnia i będzie miał formę turnieju między klasowego .
Formy i typy zadań: pytania losowe, puzzle, krzyżówka, pytania typu prawda-fałsz itp.
Dotyczyć będą najważniejszych faktów, wydarzeń, zjawisk i postaci od wybuchu II wojny światowej po dzień dzisiejszy
Proszę wykorzystać różne źródła informacji ( zasoby biblioteki szkolnej, Internet, ,,kalendarium wydarzeń” w gablocie na korytarzu szkolnym , podręcznik do historii ,,Moje otoczenie” część II dla kl. V itp. )
Organizator konkursu: G. Siepka
Scenariusz szkolnego konkursu na temat historii najnowszej Polski
dla kl. IV - VI
Cele konkursu:
• rozbudzanie zainteresowań uczniów najważniejszymi wydarzeniami historii najnowszej
• poszerzanie wiedzy uczniów z zakresu najnowszej historii Polski
• kształtowanie u uczniów postawy patriotycznej, szacunku dla Ojczyzny, oraz budowanie więzi lokalnych opartych na świadomości wspólnego dziedzictwa
• wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji;
poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji
z różnych źródeł
• kształtowanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie,
Uczestnicy konkursu:
Klasy IV, V, VI
Przebieg konkursu:
1. Powitanie
2. Podanie zasad punktacji i przedstawienie komisji konkursowej
3. Harmonogram konkursu (przedstawienie form i typów zadań konkursowych).
4.Podsumowanie - wręczenie zwycięskiej klasie dyplomu mistrza wiedzy historycznej, oraz przyznanie nagród - ocen ,,6” z przedmiotu historia
Harmonogram konkursu:
1. Pytania losowane (za 2, 4, 6 punktów dla każdego uczestnika drużyny - jeśli uczeń nie zna odpowiedzi może to pytanie przekazać innej osobie - drużyna otrzymuje wtedy połowę przewidzianych punktów).Po zakończeniu tej konkurencji liczba punktów zdobytych przez klasę zostaje podzielona przez liczbę osób i wpisana na konto zespołu klasowego.
2. Puzzle (postać historyczna) - za 4 punkty ; podanie tylko imienia i nazwiska - 2 punkty (należy złożyć puzzle i rozpoznać postać przedstawioną na ilustracji, krótko przedstawić jej związek z historią polski)
3. Pytania losowe typu prawda - fałsz - za 3 punkty ( w przypadku fałszywych faktów należy podać prawdziwe; natomiast prawdziwość uzasadnić )
4 ...