Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Budzyńska
Data publikacji
2010-06-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
238

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz uroczystości przyjęcia moich pierwszaków do "braci uczniowskiej".
 Pobierz (docx, 21,2 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI ŚLUBOWANIA KLASY PIERWSZEJ

Miejsce: sala gimnastyczna

Dekoracja: jesienna

Uroczystość rozpoczynają uczniowie klasy pierwszej instrumentacją „Powitanki”

Wszyscy są witam was zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś Ty raz, dwa, trzy.

Recytacja przez pierwszaków fragmentu wiersza H. Łochockiej „My tu przyszliśmy”

My tu przyszliśmy pierwszy raz.

Pierwszaki. Zupełnie nowi.

Niepewnie wchodzi każdy z nas,

Przygląda się sąsiadowi.

Ten także nowy. Tak jak ja.

Może się z nim zaprzyjaźnię?

Gdy razem idą pierwszaki dwa,

Od razu robi się raźniej.

Do zgromadzonych wychodzi koleżanka z klasy IV -przebrana za wróżkę (gospodyni uroczystości). Sypie przed nimi kolorowymi liśćmi. Wita ich słowami:

W naszej szkole zwyczaj taki,

Że gdy ślubowania czas – dobra wróżka wita was.

Powitanie gości. ( gospodyni uroczystości)

Witam serdecznie przybyłych gości: pracowników Nadleśnictwa M-je, panią Dyrektor, nauczycieli, rodziców, uczniów oraz bohaterów uroczystości – uczniów klasy pierwszej. Podczas tej uroczystości pierwszaki zostaną przyjęte do grona uczniów naszej szkoły. Jednak warunkiem pasowania ich na pełnoprawnych uczniów będzie zaprezentowanie tego, co już potrafią. Za chwilę odbędzie się pokaz wiedzy i umiejętności. Prezentować się będą dzieci, a zgromadzona publiczność będzie oceniać to, co pokażą. Jeżeli pierwszaki zaprezentują wysoki poziom wiedzy i umiejętności zaproszeni goście proszeni są o wyrażenie swojego uznania okrzykiem: Brawo, pierwszaki! Jeśli natomiast poziom będzie niezadawalający, publiczność będzie milczeć (ale do takiej sytuacji na pewno nie dojdzie). Proszę o przećwiczenie okrzyku: Brawo pierwszaki!

Nad prawidłowym przebiegiem pokazu czuwać będzie komisja pod przewodnictwem pani Dyrektor. W jej skład wejdą rodzice i zaproszeni gości.

Czas na wykonanie pierwszego zadania i udzielenie przez uczniów klasy pierwszej odpowiedzi na następujące pytania:

Kto Ty jesteś?

Polak mały.

Jaki znak Twój?

Orzeł biały.

Gdzie Ty mieszkasz?

Między swymi.

W jakim kraju?

W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?

Mą ojczyzną.

Czym zdobyta?

Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

W Polskę wierzę.

Recytowanie drugiego wiersza:

Kiedy nagle las zaszumi,

Mowę sosny gdy zrozumiesz…

Uczniowie: To jest Polska!

Gdy zobaczysz gdzieś topole

Królujące gdzieś nad polem…

U: To jest Polska!

Ujrzysz biały krzyż wycięty,

Hełm, a pod nim piasek święty…

U: To jest Polska!

Proszę o ocenę komisję: czy pierwszaki wykazały się wiedzą n.t. naszej ojczyzny?

Publiczność: Brawo pierwszaki!

Teraz chcemy sprawdzić umiejętności pracy zespołowej oraz kto jest patronem naszej szkoły? (wróżka daje dzieciom kopertę) proszę abyście wspólnie ułożyli puzzle i odgadli kogo przedstawia zdjęcie?

Kto to jest patron?

Jak nazywa się patron naszej szkoły?

Kim był Władysław Szafer?

Ponieważ Władysław Szafer całe swoje życie uczył jak ...