Dodaj publikację
Autor
Aleksander Hołoga
Data publikacji
2010-06-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
4

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Intencją niniejszej pracy jest próba podniesienia efektów edukacji regionalnej w nawiązaniu do regionalnej imprezy, jaką jest Lwóweckie Lato Agatowe. Lwóweckie Lato Agatowe od wielu lat jest stałym elementem życia społecznego i kulturalnego Gminy i Miasta Lwówka Śląskiego. Jego coraz większy obszar oddziaływania i zainteresowanie różnych środowisk, skłania do obserwacji i zastanowienia się nad jej kulturotwórczym charakterem i możliwością wykorzystania w edukacji regionalnej. Lwóweckie Lato Agatowe jest stale rozwijającą się i nabierającą coraz większego znaczenia imprezą. Jest znane i cenione już nie tylko w regionie, ale również w kraju i za granicą. Skupia wokół siebie wiele środowisk, głównym jednak zadaniem i celem tego lwóweckiego święta staje się promocja turystyczna i kulturalna miasta i regionu. Sądzę, że te wszystkie wartości płynące z zabawy, jaka odbywa się na ulicach Lwówka Śl. można przenieść na grunt dydaktyki szkolnej i wykorzystać wybrane elementy w edukacji regionalnej. W projekcie tym chcę zachęcić do aktywnego podejmowania działań na rzecz tworzenia Szkolnych Bractw Walońskich. W dalszej części tego projektu przedstawię szczegółowe propozycję z tym związane. Sadzę, iż realizacja zawartych w tym projekcie propozycji pomoże kształtować poczucie tożsamości lokalnej wśród dzieci i młodzieży a formy i metod pracy pozwolą w dużym stopniu uatrakcyjnić proces wychowania, nauczania i uczenia się dzieci i młodzieży. Aleksander Rafał Hołoga
 Pobierz (doc, 8,0 MB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

„Szkolne Bractwa Walońskie, jako wprowadzenie ruchu nowatorskiego w dydaktyce związanej
z edukacją regionalną”

[pic]

Opracował: mgr Aleksander Rafał Hołoga

Doradca metodyczny ds. wspieranie uzdolnień z zakresu przedmiotów artystycznych
(muzyka, plastyka, formy teatralne)
Powiatowego Centrum Edukacji we Lwówku Śląskim

Lwówek Śl. 2010 r.

Spis treści

Wstęp

Rozdział I
1. Szkolne Bractwa Walońskie, jako wprowadzenie ruchu nowatorskiego
w dydaktyce związanej z edukacją regionalną …………………….……….…..str. 5-12

Rozdział II
1. Historia wydobywania minerałów we Lwówku Śląskim i okolicach…….... str.13-17
2. Lwóweckie Lato Agatowe………………………………………………….….str. 18-21
1.1.Powstanie LLA
3. Formy występujące w trakcie LLA…………………………………..……….str. 21-27
2.1.Giełda minerałów
2.2.Sympozja naukowe i warsztaty mineralogiczne
2.3.Wystawy

2.4. Sport i turystyka

2.5. Lwóweccy Walończycy
2.6. Występy estradowe
2.7. Parada
2.8. Patronat medialny i sponsorzy
2.9. Współpraca miast partnerskich
2.10. Festyny i biesiady
2.11. Przygotowanie i organizacja LLA
Rozdział III
1. Lwóweckie Lato Agatowe, jako źródło zabawy…………………………...….str. 28-36

Zakończenie………………………………………………………………..…….str. 37
Bibliografia……………………………………………………………………....str. 38

WSTĘP

Intencją niniejszej pracy jest próba podniesienia efektów edukacji regionalnej w nawiązaniu do regionalnej imprezy, jaką jest Lwóweckie Lato Agatowe. Lwóweckie Lato Agatowe od wielu lat jest stałym elementem życia społecznego i kulturalnego Gminy i Miasta Lwówka Śląskiego. Jego coraz większy obszar oddziaływania i zainteresowanie różnych środowisk, skłania do obserwacji i zastanowienia się nad jej kulturotwórczym charakterem i możliwością wykorzystania w edukacji regionalnej. Lwóweckie Lato Agatowe jest stale rozwijającą się i nabierającą coraz większego znaczenia imprezą. Jest znane i cenione już nie tylko w regionie, ale również w kraju i za granicą. Skupia wokół siebie wiele środowisk, głównym jednak zadaniem i celem tego lwóweckiego święta staje się promocja turystyczna i kulturalna miasta i regionu. Sądzę, że te wszystkie wartości płynące z zabawy, jaka odbywa się na ulicach Lwówka Śl. można przenieść na grunt dydaktyki szkolnej i wykorzystać wybrane elementy w edukacji regionalnej.
W projekcie tym chcę zachęcić do aktywnego podejmowania działań na rzecz tworzenia Szkolnych Bractw Walońskich. W dalszej części tego projektu przedstawię szczegółowe propozycję z tym związane. Sadzę, iż realizacja zawartych w tym projekcie propozycji pomoże kształtować poczucie tożsamości lokalnej wśród dzieci i młodzieży a formy i metod pracy pozwolą w dużym stopniu uatrakcyjnić proces wychowania, nauczania i uczenia się dzieci i młodzieży.

Aleksander Rafał Hołoga

ROZDZIAŁ I

Szkolne Bractwo Walońskie powinno bazować, na co najmniej trzech kierunkach edukacji.
Przyrodniczo-turystycznej, artystycznej i edukacji historyczno-regionalnej. W swoich założeniach dąży do stworzenia struktury pozwalającej integrować środowiska ...