Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPOSOBY SPRAWDZANIA
OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW
Z MATEMATYKI
1. Formy sprawdzania osiągnięć uczniów
• Prace klasowe z poszczególnych działów(poprzedzone powtórką, w terminie ustalonym wraz z uczniami)
Uczeń, który nie pisał pracy klasowej z powodu nieobecności pisze go w umówionym terminie,
• Kartkówki z 3 ostatnich lekcji bądź więcej oraz z zadania domowego (te pierwsze nie muszą być zapowiedziane) nie podlegają poprawie,
Poprawione przez nauczyciela prace pisemne są udostępnione do wglądu uczniom, nauczycielom i rodzicom.
• Odpowiedzi ustne, zwłaszcza ze wzorów i twierdzeń (uczeń sam może się zgłosić do tablicy),
• Ocena niektórych zadań domowych
• Aktywność na lekcjach,
• Formułowanie pytań i wyciąganie wniosków na dany temat (myślenie przyczynowo-skutkowe),
• Raz w semestrze ocena zeszytu ucznia,
• Wyniki w konkursach .
• Osoby, które posiadają opinię lub orzeczenie podlegają nieco innym, znanym uczniom, zasadom (zadania uproszczone, w wielu przypadkach inne).
2. Sprawdzanie zadań domowych:
• Uczeń ma obowiązek wykonać wszystkie pisemne zadania domowe oraz zawsze być przygotowanym do lekcji. Dopuszcza się trzy razy w semestrze brak zadania domowego lub nieopanowanie wiadomości i umiejętności z trzech poprzednich lekcji, czyli tzw. nie przygotowanie się do lekcji (kropki w dzienniku),
• Uczeń ma prawo do wykonania dodatkowych prac, które są oceniane przez nauczyciela (pięć zadań z podręcznika lub zeszytu ćwiczeń wyróżnionych jako trudne - ocena celująca).
3. Zasady oceniania prac pisemnych są zgodne z WSO i przedmiotowymi kryteriami oceniania.
4. Uczniowie mają obowiązek wpisać każdą otrzymaną ocenę do dzienniczka i poinformować rodziców. Brak dzienniczka jest zaznaczany w zeszycie uwag.
5. Uczeń otrzymuje ocenę semestralną na podstawie pracy przez cały semestr (analogicznie ocena śródsemestralna). Na ocenę wpływają wiadomości i umiejętności , systematyczność i aktywność uczniów, uczniów, w mniejszym stopniu zadania domowe.
6. Rodzice są informowani o postępach dziecka w nauce zgodnie z zasadami określonymi w WSO.
OPRACOWAŁA KRYSTYNA WASIÓŁKA