Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
justyna605, 2010-10-28
skomentujcie to, bo jestem ciekawa
jola_sz1, 2011-09-28
Bardzo ciekawy scenariusz . Wykorzystam go. Dziękuję
kasia36, 2011-10-05
Świetny, czegoś takiego szukałam. Nareszcie cos innego:)Dziękuję
Anusia0516, 2012-09-23
FAJNY SCENARIUSZ, NIE TAKI SZTAMPOWY, PO LEKKICH ZMIANACH WYKORZYSTAM -DZIEKI
basiarybacka, 2013-11-02
Scenariusz super!Kiedy się na niego natknęłam,od razu wiedziałam,że w tym roku z niego skorzystam.Aktualnie jestem w trakcie prób.Dziękuję
popiela, 2016-11-25, ocena:
bardzo ciekawy pomysł - wykorzystałam i gorąco dziękuję
Spektakl jest próbą odejścia od typowych akademii z cyklu: „wiersz-piosenka”. Osią przedstawienia jest rozmowa, którą młodzież prowadzi w czasie tworzenia wystawy na temat Święta Niepodległości.
Teksty literackie zostały wykorzystane we fragmentach. Dodatkowo wzbogaciłam inscenizację o piosenkę współczesną i prezentację multimedialną.
DEKORACJA: brak – na ścianie wiszą tablice korkowe, które uczniowie będą uzupełniać w trakcie przedstawienia.
REKWIZYTY: kartki z napisami, które sa podane w scenariuszu, flaga i godło ewentualnie liście jesienne do wzbogacenia dekoracji
NIEZBĘDNY SPRZĘT: komputer z projektorem multimedialnym, filmy pochodzące ze strony Youtube
Na scenę wchodzą dwie uczennice [w scenariuszu nr II i IV] z kartonami – w nich rekwizyty, zastanawiaja się, co przypiąć na pustych tablicach.
Wchodzi kilka osób, zaczyna się dyskusja.
I
Cześć, co robicie?
II
O, fajnie, że jesteście, pomożecie nam. Musimy przygotować wystawę z okazji 11 listopada.
III
Nie no, proszę was... te wszystkie akademie i wystawki dawno mi się przejadły. Nuda. Zawsze to samo.
IV
No to pomóż, wymyśl coś nowego, świeżego...
III.
A myślisz, że się da? Było już chyba wszystko. Zresztą, czy jest sens wracać do wydarzeń, które miały miejsce prawie 100 lat temu?
II.
Oczywiście! Nie wolno nam zapominać. Historia to nasze korzenie, tradycja... Bez tego, co było kiedyś, nie bylibyśmy dziś tacy, jacy jesteśmy. Uwierz mi, „przeszłość to dziś, tylko cokolwiek dalej” jak mówił Norwid.
I.
Dobrze więc spróbujmy to zrobić, ale trochę inaczej niż zwykle, ok.?
II.
To znaczy?
I.
Proponuję, żeby każdy umieścił na tej gazetce to, co kojarzy mu się z Polską i patriotyzmem – tym dawnym i tym dzisiejszym. Co wy na to?
III.
Dobrze. Ja zacznę. [przypina flagę] Flaga najbardziej kojarzy mi się z Polską. Biel symbolizuje czystość a czystość, a czerwień odwagę i waleczność Polaków.
I.
Jeśli flaga, to i godło [przypina godło] Ważne, bo mówi o początkach państwa polskiego. Według popularnej legendy, założyciel państwa Polan, Lech, podczas postoju w okolicach Poznania ujrzał pod wieczór sporych rozmiarów gniazdo na drzewie. Znajdował się w nim biały orzeł z dwoma pisklętami. Gdy Lech przyglądał się mu, orzeł rozpostarł skrzydła na tle nieba czerwonego od zachodzącego słońca.
II.
Tak, to piękne symbole, ale skojarzenia z polską historią są ,niestety, smutne [przypina napis: 123 lata niewoli]
Polska była w niewoli i po prostu nie istniała, nawet nie było jej na mapie przez ponad wiek, a dokładnie przez 123 lata. Żył jednak polski naród i jego kultura. Polakom, naszym pradziadom, bardzo zależało, abyśmy mogli żyć w wolnym kraju.
IV
I dokonali tego ...