Dodaj publikację
Autor
Marta Materowska
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
251

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja przedstawia opracowany na dany rok szkolny regulamin i plan spotkań ZPMP działający w każdej szkole.
 Pobierz (doc, 108,5 KB)

Podgląd treści


ZESPÓŁ PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH

Głównym celem Zespołu Przedmiotów Matematyczno-Przyrodniczych jest współpraca nauczycieli przedmiotów ścisłych. Jako przewodnicząca będę starać się inspirować członków zespołu do podnoszenia efektów swojej pracy, zwracając uwagę na poprawę wyników nauczania z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz doskonalenie metod i warsztatu pracy dydaktycznej. W ramach tego zespołu będziemy dzielić się wiedzą metodyczną zdobytą na różnych formach doskonalenia, prowadzić lekcje otwarte i szkolenia. Współpraca nauczycieli ukierunkowana jest na podnoszenie jakości pracy szkoły.
Zespół działa w oparciu o regulamin, który został ustalony i przyjęty przez wszystkich członków Zespołu.

REGULAMIN ZESPOŁU:

1. Zespół Przedmiotów Matematyczno-Przyrodniczych (ZPMP) skupia nauczycieli uczących matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii oraz przedmiotów informatycznych.
2. ZPMP organizuje posiedzenia:
a) w związku z organizacją nowego roku szkolnego
b) w związku z podsumowaniem I semestru i roku szkolnego
c) w miarę bieżących potrzeb
3. Posiedzenia mogą być organizowane:
a) z inicjatywy przewodniczącego
b) z inicjatywy dyrektora
c) z inicjatywy 1/3 członków Zespołu
4. Zebrania przygotowuje i prowadzi przewodniczący zespołu.
5. Do kompetencji zespołu należy:
a) współpraca nauczycieli w zakresie aktualizacji programów nauczania
b) korelowanie treści przedmiotów pokrewnych
c) poszukiwanie środków umożliwiających podnoszenie wiadomości i umiejętności uczniów
d) doskonalenie i samokształcenie nauczycieli
e) popularyzowanie literatury metodycznej i merytorycznej z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodnicznych
f) wzbogacanie pracowni przedmiotowych
g) praca z uczniami wykazującymi szczególne zainteresowania (konkursy, olimpiady, zajęcia pozalekcyjne)
h) praca z uczniem mającym trudności w nauce
i) praca z uczniami przygotowującymi się do egzaminu maturalnego
6. Do kompetencji przewodniczącego należy:
a) informowanie dyrektora i radę pedagogiczną o pracach zespołu
b) organizowanie spotkań i szkoleń członków zespołu
7. Każdy członek zespołu ma prawo do zgłaszania uwag i wniosków.
8. Posiedzenia zespołu są protokołowane.

PLAN PRACY ZESPOŁU PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W RYGLICACH

|ZADANIA DO REALIZACJI |SPOSÓB REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |ODPOWIE- |
| | | |DZIALNY |
| | | | |
|I. Planowanie pracy. |Wybór zadań będących podstawą opracowania planu|wrzesień |Przewodnicząca |
| |i ich przydział członkom zespołu. | | |
| | | | |
| |Zatwierdzenie planu pracy i harmonogramu | | |
| |posiedzeń. | | |
| | |wrzesień |Przewodnicząca |
| |Rozszerzanie na bieżąco tematyki prac zespołu. | | |
| | | | |
| |Podsumowanie pracy ZPMP. |wg potrzeb |Przewodnicząca |
| | | | |
| | | | |
| | |koniec I sem. i koniec roku |Przewodnicząca |
| | | | |
|II. Aktualizacja programów |Opracowanie planów wynikowych zgodnie z |do 20 września |wszyscy nauczyciele |
|nauczania. |aktualnymi programami. | | |
| | | | |
| |Zatwierdzenie planów wynikowych przez Dyrektora| |wszyscy nauczyciele |
| |Szkoły. |do 20 września | |
| | | | |
| |Analiza stopnia realizacji materiału | |wszyscy nauczyciele |
| |programowego, wnioski na II semestr. | | |
| | |styczeń i czerwiec | |
| | | | |
| | | | |
|III. Poprawa wyników nauczania |Systematyczne kontrolowanie wiadomości, |cały rok |wszyscy nauczyciele |
|przedmiotów |rytmiczne ich ocenianie. | | |
|matematyczno-przyrodniczych. | | | |
| |Przeprowadzanie badania wyników nauczania i | |wszyscy nauczyciele |
| |jego analiza. |wg harmonogramu | |
| | | | |
| |Przygotowywanie ...