Dodaj publikację
Autor
Joanna Kowal-Łach
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
325

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Są to krty pracy, które można wykorzystać podczas np. koła przyrodniczego w szkole podstawowej. Dotyczą charakterystyki przyrodniczej terenu.
 Pobierz (doc, 541,5 KB)

Podgląd treści

KARTA PRACY NR 1

ZADANIE 1
STANOWISKO 1 – BOISKO SZKOLNE

a) Podpisz rysunek używjąc słów: obserwator widnokrąg

..............................

......................................

b) Stojąc na środku boiska rozejrzyj się dokładnie i wpisz wszystkie skojarzenia, które wiążą się z określeniem „przyroda”. Kolorem zielonym wypisz elementy przyrody ożywionej, a czerwonym nieożywionej.

c) Przypomnij sobie definicję słowa „przyroda” i uzupełnij zdanie:
Przyroda to: ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

KARTA PRACY NR 2

ZADANIE 2

STANOWISKO 1 – BOISKO SZKOLNE

Stojąc na środku boiska:
a) Wyznacz przy pomocy kompasu kierunek północny;
b) W oparciu o wyznaczony kierunek północny opisz pozostałe kierunki główne i pośrednie;
c) Korzystając z obserwacji terenu wypisz na poniższym schemacie nazwy obiektów widocznych wokół boiska od strony: północnej, południowej, zachodniej i wschodniej.

N

W E

S

d) Narysuj na boisku kredą następujace linie: 2 m. na wschód, 2 m. na południe, 2 m. na zachód, 2 m. na północ.
Jaką figurę otrzymałeś? ......................................................................

KARTA PRACY NR 3

ZADANIE 3
STANOWISKO 1 – BOISKO SZKOLNE

a) Wykonaj orientacyjny plan boiska szkolnego. Zaznacz na nim: bramki, ławeczki, drzewka, budynki i inne obiekty. Pamiętaj o legendzie! Zorientuj plan przy pomocy kompasu (kierunek północny na planie (mapie) musi pokrywać się z kierunkiem północnym w terenie).
Zaznacz miejsce w którym stoi twoja grupa.

LEGENDA:

KARTA PRACY NR 4

ZADANIE 4
STANOWISKO 1 – BOISKO SZKOLNE

Korzystając z własnych doświadczeń uzupełnij schemat:

WYPOCZYNEK

czynny to: ................................ bierny to: ...........................................
................................ ............................................

KARTA PRACY NR 5

ZADANIE 5
STANOWISKO 2 – PLAC PRZED SZKOŁĄ

Stojąc przed szkolną bramką zorientuj mapę przy pomocy kompasu i wykorzystując ją odpowiedz na nastepujące pytania:
• na jakiej wysokości bezwzględnej położona jest szkoła? ......................................................
• oblicz obległość rzeczywistą ze szkoły do kościoła (na mapie czerwona linia) .................................................................................................................................................
Wskaż i napisz w jakim kierunku należy iść ze szkoły aby dojść do:
• poczty .........................................
• cmentarza ....................................
• najbliższego lasu .........................

KARTA PRACY NR 6

ZADANIE 6
STANOWISKO 2 – PLAC PRZED SZKOŁĄ

a) Opisz swoje miejsce na świecie:
• PLANETA .......................................
• KONTYNENT .................................
• PAŃSTWO .......................................
• WOJEWÓDZTWO ...........................
• POWIAT ...........................................
• GMINA .............................................
• MIEJSCOWOŚĆ ...............................
• ULICA ...............................................
• NR SZKOŁY .....................................

b) Stojąc przed budynkiem szkolnym rozejrzyj się dokładnie i wypisz skojarzenia, które wiążą się z określeniem „krajobraz” – kolorem zielonym elementy krajobrazu naturalnego, czerwonym elementy krajobrazu wytworzonego przez człowieka.

KARTA PRACY NR 7

ZADANIE 7
STANOWISKO 3 – POBLISKI LASEK

a) W lesie wyróżnić można różne piętra żyjącej w niej roślinności. Im więcej tych warstw,
tym bogatsze jest życie i więcej różnorodnych roslin oraz zwierząt w nim występuje.
Obserwuj rozmieszczenie roślin oraz zwierząt w lasku, a na szkicu poniżej nazwij piętra roślinności i wpisz po dwa zaobserwowane gatunki roślin i zwierząt (korzystaj z atlasów i kluczy)

KARTA ...