Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ankieta dla ucznia – język nauczyciela w relacjach z uczniem gimnazjum
ANKIETA
Drogi Uczniu!
Celem niniejszej ankiety jest zbadanie jak przebiega komunikacja między nauczycielem a uczniem w klasie. Udzielone przez Ciebie odpowiedzi pozwolą przeanalizować proces komunikowania się nauczycieli z uczniami oraz czynniki wpływające na jakość komunikacji. Wypełnienie ankiety NIE przyniesie Ci nieprzyjemnych konsekwencji, gdyż jest ona ANONIMOWA.
Wyniki tej ankiety będą wykorzystane wyłącznie w celach badawczych. Proszę tylko o udzielenie szczerych i otwartych odpowiedzi.
Proszę podkreślić:
Płeć: Chłopak Dziewczyna Wiek .............
Jestem uczniem: Bardzo dobrym Dobrym Przeciętnym Mającym trudności w nauce
I.
1.Czy język nauczyciela jest dla Ciebie jasny i zrozumiały?
a) Tak b) Raczej tak c) Raczej nie d) Nie
2. Czy chętnie rozmawiasz ze swoimi nauczycielami?
a) Tak b) Raczej tak c) Raczej nie d) Nie
3.Czy częściej słyszysz od nauczyciela słowa pozytywne czy negatywne?
a) Pozytywne b) Negatywne c) Jest równowaga między pozytywnymi a negatywnymi
4. Wymień 5 zwrotów językowych nauczyciela, które Twoim zdaniem blokują komunikację z uczniami ...................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
II.
1. Co mówi nauczyciel, gdy zdarzy Ci się przeszkadzać na lekcji? (np. śmiechem, rozmową, itp.) Wypisz zwroty, które często słyszysz od nauczyciela w takiej sytuacji.
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
2. Co mówi nauczyciel do ucznia w sytuacji niepowodzenia? (np. nieudana odpowiedź, nieprzygotowanie się do lekcji, brak pracy domowej). Wypisz słowa nauczyciela, które pamiętasz.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Co mówi nauczyciel w sytuacji powodzenia ucznia na lekcji? (np. gdy uczeń prawidłowo odpowie na pytanie lub dobrze wykona zadanie). Wypisz zwroty, które pamiętasz.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Jakich zwrotów oczekiwałbyś od nauczyciela, gdy nie uda Ci się odpowiedź? Wypisz te, których byś oczekiwał.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
III.
1.Czy w kontaktach z nauczycielami czujesz się wysłuchany i rozumiany?
a) Tak b) Czasami c) Nie
Uzasadnij wybraną przez siebie odpowiedź podając konkretne zdarzenia i sytuacje.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Co gwarantuje dobrą komunikację nauczyciela z uczniami? Wybierz 3 odpowiedzi i uszereguj je od 1 do 3 od najważniejszej do najmniej ważnej. (Wpisujemy tylko litery)
swobodna atmosfera
otwarta, szczera rozmowa
odpowiedni ton i głośność wypowiedzi nauczyciela
utrzymany kontakt wzrokowy 1. ..................
sprzyjające rozmowie miejsce 2. ..................
zrozumiały język nauczyciela 3. ..................
przyjemna mimika i gestykulacja
3. Czy rozmowa z nauczyciele, skłoniła Cię do zmiany jakiegoś niezbyt dobrego zachowania?
a) Tak b) Nie
Jeżeli tak, opisz jaka to była sytuacja i co powiedział Ci nauczyciel, że postanowiłeś się poprawić. ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
IV.
1.Czy chciałbyś umieć się wypowiadać tak jak Twój nauczyciel? Podkreśl i uzasadnij wybraną odpowiedź.
a) Tak b) Nie
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Czego uczysz się w rozmowie z nauczycielem? Podkreśl 3 cechy i uszereguj ...