Dodaj publikację
Autor
Anna Żurawska
Data publikacji
2010-08-30
Średnia ocena
4,50
Pobrań
789

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Impreza szkolna Dzień Języków Obcych obejmuje różnorodne działania angażujące uczniów uczących się języka angielskiego i niemieckiego. Dzień ten został zorganizowany w formie przyjaznej gimnazjalistom, spontanicznej, radosnej i mało oficjalnej, a nade wszystko pokazującej, jak ważne jest komunikowanie się w języku obcym współcześnie.
 Pobierz (doc, 40,5 KB)

Podgląd treści


DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM – opis działań i scenariusz

Dzień Języków Obcych był wspaniałą okazją do zaprezentowania języka, kultury i obyczajów krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Został on przygotowany w ramach współpracy zespołu językowego działającego w naszym kórnickim gimnazjum. Planując to przedsięwzięcie, szukałam elementów łączących dwa języki. Starałam się też podkreślić wagę obydwu języków, dlatego ideą projektu stało się hasło hasło ,,Język niemiecki i angielski – tak dalekie, a tak bliskie”. Hasło to wskazywało na wspólną historię obydwu języków, ale również ogromne różnice między nimi.
Celem projektu było:
– popularyzowanie wiedzy na temat historii, kultury i obyczajów krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych
– konfrontacja dwóch języków, poznanie historii języka angielskiego i niemieckiego, uświadomienie sobie podobieństw i różnic między nimi
– doskonalenie komunikacji w języku obcym w codziennych sytuacjach
– współpraca grup języka angielskiego i niemieckiego oraz nauczycieli zespołu językowego
– umiejętne korzystanie z różnych źródeł wiedzy
– dzielenie się wiedzą i umiejętnościami w zakresie języka angielskiego i niemieckiego.

Dzień Języków Obcych obejmował następujące działania:
– przygotowanie plakatów ukazujących kraje anglojęzyczne i niemieckojęzyczne
– napisanie artykułów do gazetki szkolnej
– przygotowanie prezentacji multimedialnej o czterech krajach
– przygotowanie dwóch dużych stoisk z rekwizytami, jedzeniem, symbolami i strojami
– powołanie szkolnej kapeli na występ muzyczny
– napisanie scenariusza na Dzień Języków Obcych
– przygotowanie wystawy plakatów oraz wystroju szkoły

Zadania zostały przydzielone chętnym uczniom z wszystkich klas. W Dniu Języków Obcych już od rana rozdawana była trzyjęzyczna gazetka, w której znalazły się następujące teksty: Dlaczego uczymy się języków obcych?, Niemieckie zapożyczenia w gwarze wielkopolskiej, Krótka historia języka niemieckiego i angielskiego, Angielskie skróty stosowane w Internecie, krzyżówka z wiedzy o Niemczech i Anglii, dowcipy w języku angielskim i niemieckim. Artykuły napisali sami uczniowie pod opieką nauczycieli.
Na stoiskach prezentowano takie kraje, jak Niemcy, Szwajcarię, Austrię, Australię, Irlandię oraz Stany Zjednoczone. Można było obejrzeć stroje, naczynia, książki, przewodniki po krajach, flagi narodowe, symboliczne postacie wykonane z masy solnej, spróbować tradycyjnych ciastek czy serów oraz usłyszeć muzykę słynnych niemieckich kompozytorów. Na wspólnym spotkaniu z klasami prowadzące mówiły w języku polskim, niemieckim i angielskim.
Publiczność była podzielona na grupę niemiecko i anglojęzyczną i brała aktywny udział w rozwiązaniu konkursów. Scenariusz był oparty na wyimaginowanej podróży po świecie, podczas której gimnazjaliści jako turyści ,,odwiedzali” ciekawe miejsca i słuchali ,,przewodników”. Już na początku prowadzące zamieniły się w zagranicznych turystów, którzy zwiedzają rodzinną miejscowość uczniów i chcą kogoś miłego poznać i porozmawiać. Gimnazjaliści mieli za zadanie odpowiedzieć im na kilka prostych pytań, np. co ciekawego można zobaczyć w Kórniku. Atrakcją programu okazał się występ ...