Dodaj publikację
Autor
Beata Mikłas
Data publikacji
2010-10-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
381

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przebieg spotkania klas młodszych, w czasie którego do Wesołej Gromady (samorządziku klas I-III) przyjmowani są uczniowie klas pierwszych.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz przyjęcia pierwszoklasistów do Wesołej Gromady

„Odwiedził nas król Maciuś I ze swoim dworem”

1. Na salę wchodzi król Maciuś I ze swoim dworem.
2. Przemówienie króla:
Maciuś I: Witajcie dzieci! Poznajecie mnie? Jestem król Maciuś Pierwszy.
Przyjechałem tu z daleka, aby zabrać Was w świat dziecięcej wyobraźni.
W dniu dzisiejszym pasuję Was na członków Wesołej Gromady.
To dla was wielkie święto, bo od dziś będziecie mogli bawić się z nami: śpiewać, tańczyć, występować w przedstawieniach, uczestniczyć w konkursach i zabawach. Cieszę się, że moja Gromada powiększy się o nowych kolegów i koleżanki!
Zanim to się jednak stanie musicie wykonać zadania, które przygotowali dla Was moi Ministrowie (ukłon Ministrów).
Król klaszcze w dłonie:
Maciuś I: Czas zacząć!
Siada na tronie. Zaczyna się zabawa.
3. Na środek Sali wychodzi Minister Wojny wraz ze swoimi pomocnikami.
Minister Wojny: Uczniowie klas pierwszych- baczność! Spocznij! Witam, jestem Ministrem Wojny, a oto moi pomocnicy. Żołnierze muszą być silni, odważni i zdrowi. Gdy maszerują to śpiewają, do boju zaś zagrzewają się okrzykami. A jakimi okrzykami Wy dzielni uczniowie zachęcacie się do nauki?
Następuje prezentacja okrzyków klas Ia i Ib.
MW: Muszę naradzić się z moimi pomocnikami (naradzają się)
Uradziliśmy, że zdaliście egzamin na szóstkę z karabinem!
Pomocnik 1: Pokropimy Was teraz Wodą Męstwa byście nigdy nie bali się szkoły i żebyście z każdego szkolnego boju wychodzili zwycięsko.
Pomocnik 2: kropi wodą
MW: Teraz żegnam się z Wami, ustąpimy miejsca kolejnemu ministrowi.
4. Przed dziećmi staje Minister Sztuki.
Minister Sztuki: Teraz drodzy uczniowie czas na moje zadania. W królestwie Jaśnie nam panującego Maciusia I odpowiadam za plastykę i muzykę. Jestem Ministrem Sztuki, a to moi pomocnicy. Przygotowaliśmy dla Was kolorowe zadania. Proszę o ich prezentację.
Pomocnik 1: (podnosi do góry kolor czerwony) gdy zobaczycie ten kolor – klaszczcie w dłonie, ten kolor (podnosi kolor żółty) zaprosi Was do uśmiechu od ucha do ucha o tak (prezentuje szeroki uśmiech).
Pomocnik 2: ten kolor (podnosi kolor zielony) prosi o machanie, zaś kolor niebieski (podnosi kolor niebieski) każe Wam złapać się za nos.
MSZ: Gotowi? Zaczynamy!
Zabawa z kolorami

MSZ: Drodzy uczniowie klas drugich i trzecich – czy klasy pierwsze dobrze wykonały zadanie? Jeśli uważacie, że tak to bijcie brawo.

(Klasy 2. i 3. biją brawo)

Dziękuję! Ogłaszam, że poradziliście sobie z naszym barwnym testem.

Pomocnik 1: Posypiemy Was teraz tęczowym pyłem.

Pomocnik 2: Żeby Wasze myśli i marzenia były zawsze kolorowe i radosne. (posypują)

MSZ: żegnam Was teraz, czas na inne ...