Dodaj publikację
Autor
Izabela Bednarczyk
Data publikacji
2010-10-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
365

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
 Pobierz (doc, 40,0 KB)

Podgląd treści


Zajęcia pozalekcyjne dla rodziców i dzieci pt . ,,Razem bawimy się i ćwiczymy”.

Temat: Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

Cele operacyjne:
Dziecko:
• ma zaspokojoną potrzebę przynależności, bezpieczeństwa i akceptacji,
• umie panować nad emocjami, przełamuje uczucie lęku i onieśmielenia,
• nawiązuje bliższe kontakty z innymi uczestnikami zabawy, współpracuje z partnerem i grupą,
• wspólnie przeżywa przyjemność i radość z zabawy.

Formy pracy: grupowa, zespołowa

Metody pracy: słowna i czynna

Środki dydaktyczne: kaseta z muzyką relaksacyjną, magnetofon.

Przebieg zajęć
1. Część wstępna
• Siad prosty w kole, wszyscy trzymają się za ręce i próbują razem wstać jednocześnie, a potem usiąść nie puszczając rąk.
• Powitanie w kręgu z piosenką .
„ Na powitanie wszyscy razem”

Na powitanie wszyscy razem:
Hip, hip, hura! (*3)
Z całego serca, pełnym gazem:
Witamy was!. (*3)

• "Uścisk przyjaźni" - stoimy w kole trzymając się za ręce i w prawą stronę przesyłamy uściskiem dłoni gest przyjaźni, sympatii - po chwili uścisk do nas wraca .

• „Marsz dookoła sali” - na piętach, na palcach, na sztywnych nogach, na "gumowych" nogach .

• "Lusterko" - w parach - dziecko robi różne miny, ruchy dłońmi, rękami, rodzic je naśladuje. Zmiana ról.

• "Na czworakach" - w tej pozycji kręcenie głową w lewo i w prawo. Rodzic sprawdza integrację ruchową swojego dziecka. Jeśli jest zaburzona wówczas dziecko ugina rękę w łokciu po stronie, w którą obróciło głowę.

2. Część główna:

• „Kamień u nogi” - leżąc na podłodze dziecko łapie oburącz nogę rodzica, który spacerując po sali ciągnie za sobą je po podłodze .

• „Wycieczka po sali” - ciągnięcie dziecka za ręce po sali.

• „Siad w parach plecami do siebie” - najpierw delikatne ocieranie się, przytulanie, "wyczuwanie" plecami partnera, potem - pchanie partnera plecami (poznawanie własnej siły) .

• „Paczka „- dziecko siedzi skulone w kłębek, a współćwiczący próbuje "rozwiązać paczkę", ciągnąć za nogi i ręce . Zamiana ról.

• "Domek" – 1 osoba z pary wykonuje klęk podparty, jest domkiem, druga osoba biega po sali, a następnie kładzie się pod domkiem na sygnał. Zmiana ról.

• „Turlanie” - rodzic leży na brzuchu, ręce położone ponad głową, stopy obciągnięte, dziecko turla rodzica w stronę drzwi. Zmiana - w drugą stronę rodzic turla dziecko.

• „ Dywan” – dzieci turlają się po rodzicach leżących przodem ciasno obok siebie.

• „Tunel I” - rodzice tworzą tunel stając obok siebie na czworakach, dzieci przechodzą pod tunelem - zmiana ról.

• „Tunel II” - czołganie się dzieci górą, po plecach "tunelu", który zrobili rodzice.

• „Skała” - rodzic staje stabilnie w rozkroku podpartym lub siedzi mocno podparty o podłoże, dziecko próbuje przesunąć "skałę" , pchając lub ciągnąc w różnych kierunkach .

• " Walka z ...