Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt do lekcji matematyki w klasie V
TEMAT: Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach - utrwalenie.
CELE LEKCJI
• Utrwalenie zasad sprowadzania ułamków do wspólnego mianownika
• Kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości.
• Nauczanie dobrej organizacji pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
• Sprawdzenie wiadomości o dodawaniu i odejmowaniu ułamków o różnych mianownikach
formy pracy
Praca w grupach
METODY PRACY
Konkurencje matematyczne
POMOCE DYDAKTYCZNE
• karty z działaniami
• karty z liczbami
• mini kartkówki
UPROSZCZONY TOK LEKCJI
1. Sprawy organizacyjne - podział uczniów na grupy.
2. Podanie tematu i celu lekcji.
3. Lekcja właściwa.
Podanie zasad zabawy:
• uczniowie są podzieleni na grupy
• każda grupa otrzymuje kopertę z kartami (Załącznik 1) i; nauczyciel omawia zasady konkurencji
• nauczyciel pokazuje kartę z jednym działaniem dodawania ułamków o różnych mianownikach (Załącznik 2), zadaniem grup jest poszukać wśród otrzymanych liczb tych, które mogą być wspólnymi mianownikami dla występujących w działaniu ułamków
• za każdą poprawnie wybraną liczbę grupa otrzymuje jeden punkt, za każdą źle wybraną liczbę odejmowany jest z puli grupy jeden punkt
• kolejnym zadaniem grupy jest poprawne wykonanie trzech działań wskazanych przez nauczyciela (Załącznik 2)
• za każde poprawnie wykonane działanie grupa może zdobyć dwa punkty
• drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów wygrywa.
Pod koniec lekcji uczniowie oceniają swoją wiedzę poprzez uzupełnienie tzw. mini – kartkówki Załącznik3
|6 |10 |12 |15 |
|50 |5 |9 |3 |
|4 |30 |200 |100 |
|20 |24 |2 | |
ZAŁĄCZNIK 1 – KARTY Z LICZBAMI
ZAŁĄCZNIK 2 – KARTY Z DZIAŁANIAMI
|[pic] |[pic] |
|[pic] |[pic] |
|[pic] |[pic] |
|Grupa I |Grupa II | |
|1. Podaj dwie liczby, które mogą być |1. Podaj dwie liczby, które mogą być | |
|wspólnymi mianownikami następujących |wspólnymi mianownikami następujących | |
|ułamków: [pic] |ułamków: [pic] | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|2. Oblicz: [pic] | | |
| |2. Oblicz:[pic] | |
| | | |