Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
dchodera, 2010-10-24
Bardzo często wykorzystuj grę domino na moich lekcjach. Skorzystam, dziękuję. D Ch
Scenariusz do lekcji matematyki w klasie IV
TEMAT: Działania na ułamkach dziesiętnych - utrwalenie
CELE LEKCJI
• Usystematyzowanie wiadomości związanych z ułamkami dziesiętnymi.
• Wykonywanie działań na ułamkach dziesiętnych.
• Nauka prawidłowego zapisu przy dodawaniu, odejmowaniu ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.
• Wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowania błędów.
formy pracy
Praca w grupach
Praca z całą klasą
METODY PRACY
Gry dydaktyczne
POMOCE DYDAKTYCZNE
• Kartki domina
• Kartki z numerami uczniów z dziennika
UPROSZCZONY TOK LEKCJI
1. Podanie tematu i celu lekcji.
2. Lekcja właściwa.
• Nauczyciel losuje dowolną liczbę i osoba, która figuruje w dzienniku pod tym numerem jest proszona do odpowiedzi na pytania związane z podstawowymi zasadami dotyczącymi ułamków dziesiętnych, np.:
- „Jakie ułamki nazywamy dziesiętnymi?”
- „Podaj, jak się nazywają kolejne cyfry w zapisie ułamka dziesiętnego”, itp.
• Klasa zostaje podzielona na 4 grupy
• Nauczyciel przypomina zasady gry w domino
• Każda grupa otrzymuje swoją grę – załącznik1, załącznik2. Elementy domina zostają równo podzielone pomiędzy uczniów w grupie, na stole zostaje tylko karta start i karta stop.
• Uczniowie dokładają kolejno swoje elementy, jeżeli nie ma się odpowiedniego kartki to traci się kolejkę. Wygrywa osoba, która pierwsza pozbędzie się wszystkich karteczek domina
• Po wykonaniu zadania grupy zamieniają się grami
• Na koniec, jeżeli wystarczy czasu wszystkie grupy układają układankę TRÓJKĄT.
Załącznik1
|START |230,4 |0,02 |2,7*100 |
|2,304*100 |0,2:10 |2700 |459,3:100 |
|4,593 |0,824 |0,25 |10,24 |
|82,4:100 |0,025*10 |102,4:10 |10,3*100 |
|1030 |57:1000 |112 |0,02:10 |
|0,057 |1,12*100 |0,002 |1000*3,1 |
|3100 |0,98 |6,5 |1,35 |
|980:1000 |0,065*100 |13,5:10 |STOP |
Załącznik2
|START |0,9 |1,8 |19,9 |
|0,7 + 0,2 |1,3 + 0,5 |3,4 + 2,7 |3,75 + 4,45 |
|8,20 |3,86 |28,88 |6,1 |
|32,2 + 9,72 |16,5 – 3,7 |12,4 + 7,5 |13,21 + 15,67 |
|0,873 |7,783 |1 |41,92 |
|142,8+213,7+10,9 |3,5 – 2,7 |14,31 – 2,29 |4,2+5,6+7,8 |
|12,8 |367,4 |3,37 |80,73 |
|7,46 –2,58 |0,8 + 0,2 |128 – 23,5 |1,373 – 0,5 |
|17,6 |104,5 |0,8 |12,02 |
|14,128 – 6,345 |57,9 + 324,002 |0,7 + 3,16 |2,76+9,4 |
|381,902 |4,88 |12,16 |230 ...