Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ŚWIĘTO MATEMATYKI
„Matematyka też może być wesoła”
Cele:
- rozwijanie zainteresowań matematycznych
-zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce
-wyrabianie umiejętności pracy zespołowej, prezentacji własnego punktu widzenia
-uświadomienie faktu, że matematyka może być wesoła
-rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości, odkrywania reguł i prawidłowości
Przebieg uroczystości:
1. Krótka cześć artystyczna pt: „Kłótnia liczb” przygotowana przez uczniów klasy IV.
2. Rozgrzewka (pytania dla wszystkich obecnych.).
2. Turniej matematyczny CZAR PAR dla uczniów kl. V-VI
3. Omówienie organizacji dnia, przydzielenie poszczególnych zadań z podziałem na klasy.
4. Praca w klasach pod okiem wychowawcy.
- REBUSY MATEMATYCZNE
(Każda klasa tworzy jeden rebus matematyczny i rysuje go na dużym arkuszu papieru.)
-MAT-poeta
(Wybór najciekawszego wiersza o tematyce matematycznej prezentującego
klasę -spośród wcześniej napisanych w domu propozycji)
-FIGURY TANGRAMOWE
(Każda klasa otrzymuje figury do ułożenia, po ułożeniu należy przykleić je
na kartkę A4)
5. Spotkanie wszystkich uczniów w sali nr5.
-prezentacja plakatów z rebusami i wspólne rozwiązywanie rebusów
-wybór szkolnego MAT-poety – każda klasa prezentuje swój najciekawszy wiersz. (Spośród 6 wierszy jury złożone z nauczycieli wyłania najlepszy, a jego autor zostaje nagrodzony.)
- pokaz mody geometrycznej przy muzyce(strój + opis słowny)
6. Podsumowanie
.
Święto Matematyki 4 listopada 2010
Każda klasa przygotowuje:
1. Strój „geometryczny” wraz z opisem słownym (jeden na klasę)-do pokazu mody.
2. Wiersz o tematyce matematycznej – do konkursu MAT-poeta.
Każdy uczeń klasy pisze w domu jeden wiersz, który oddaje wychowawcy w dniu
matematyki. Wychowawca wybiera najciekawszy wiersz, który będzie
zaprezentowany na forum szkoły, a jego autor weźmie udział w konkursie
MAT- poeta.
Ponadto potrzebne będą:
-duży arkusz papieru
- kilka kartek formatu A4
-farby lub mazaki do wykonania pracy plastycznej
-nożyczki
-klej
Zadania do wykonania w klasach:
Zadanie 1. Narysuj REBUS MATEMATYCZNY , którego rozwiązaniem będzie wybrane pojęcie matematyczne. Rebus przedstaw w formie graficznej na dużym arkuszu papieru. Nie pisz rozwiązania gdyż będzie on zagadką dla pozostałych uczniów.
Zadanie 2. Tangram to kwadrat podzielony na 7 części. Rozetnij tangram na części i ułóż wybrane z ksera figury tangramowe (tyle ile się uda) . Poprawnie ułożone figury przyklej na kartkę A4. Możesz ładnie pokolorować. Może wymyślisz własną figurę tangramową?
Zadanie 3. Spośród napisanych przez uczniów MAT-wierszy należy wybrać 1 najciekawszy.