Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
hana, 2010-12-10
nie można otworzyć pliku
Turniej Gry : Kijewska Krzyżówka Skrable
Jestem Mistrzem „Skrable” Gimnazjum w Kijewie.
Celem gry jest:
- wzbogacanie słownictwa,
- ćwiczenie poprawności pisowni,
- ćwiczenie spostrzegawczości,
- utrwalanie umiejętności korzystania ze słowników językowych,
- ćwiczenie umiejętności szybkiego, prostego anagramowania,
- nauka pożytecznego spędzania wolnego czasu.
Regulamin przebiegu turnieju gry „ Skrable”:
W grze mogą wziąć udział wszyscy chętni uczniowie szkoły.
Partnerów do wspólnej gry ( w każdej rundzie) wyłaniamy drogą losowania.
Do II rundy przechodzi połowa uczestników rundy I (z największą ilością pkt.)
Do III rundy przechodzi znów połowa uczestników rundy II.
W półfinale wyłaniamy od 4 do 6 najlepszych graczy.
W finale gramy metodą „każdy z każdym”.
Liczba punktów z poszczególnych rozgrywek - rund - sumuje się.
Wygrywa uczeń, który we wszystkich rozgrywkach - rundach - otrzymał największą liczbę punktów.
Wyraz, który wpisujemy do krzyżówki jest wybrany przez uczestników gry drogą losowania.
Każda para losuje inny wyraz.
Gra - Kijewska Krzyżówka Skrable
Zasady gry i przykładowy jej przebieg:
W grze biorą udział 2 osoby.
Losujemy wyraz (rzeczownik, liczba pojedyncza), na podstawie którego tworzymy krzyżówkę.
Do wyrazu np. BIBLIOTEKA – krzyżówka wygląda w następujący sposób:
X
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
B
I
B
L
I
O
T
E
K
A
2.
I
3.
B
4.
L
5.
I
6.
O
7.
T
8.
E
9.
K
10.
A
Krzyżówkę tworzymy w ten sposób, aby ilość pól w pionie i poziomie była taka sama i odpowiadała ilości liter tworzącej dany wyraz. W naszym przykładzie wyraz BIBLIOTEKA składa się z 11 liter.
Gracze otrzymują planszę z krzyżówką (zał. 2) i wpisują wylosowany wyraz, (tylko w poziomie) – krzyżówka – od, której zaczynamy grę wygląda następująco:
B
I
B
L
I
O
T
E
K
A
Gra polega na tym, aby korzystając z liter już wpisanych w krzyżówkę – tworzyć nowe wyrazy (tylko rzeczowniki).
Nowy wyraz tworzymy koniecznie dopisując tylko 1 literę. Wyrazy powstają tylko w poziomie i pionie, mogą być czytane z góry na dół i odwrotnie, z prawej do lewej i odwrotnie, ale nie po skosie!
Gracze otrzymują tyle punktów, z ilu liter składa się nowy wyraz.
- wyrazy nie mogą się powtarzać,
- jeśli wpisaliśmy jakiś wyraz w liczbie pojedynczej, nie można wpisywać tego samego wyrazu w liczbie mnogiej, jeśli wpisaliśmy w liczbie mnogiej, nie może występować w liczbie pojedynczej,
Przykłady:
B6
I
B5
L3
I
O
T1
E
K2
A4
I
N
A
A
R
B
GRACZ A
GRACZ B
1.- otrzymuje 4 pkt. – po dopisaniu litery A powstał wyraz TEKA,
3.- 3 ...