Dodaj publikację
Autor
grazyna dzienisiewicz
Data publikacji
2010-12-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
614

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Regulamin, przebieg gry i turnieju Krzyżówka Scrable, do wykorzystania podczas zajęć bibliotecznych lub lekcji wychowawczych, można również przeprowadzić turniej szkolny. Uczniowie chętnie grają.
 Pobierz (docx, 35,5 KB)

Komentarze

hana, 2010-12-10

nie można otworzyć pliku

Podgląd treści

Turniej Gry : Kijewska Krzyżówka Skrable

Jestem Mistrzem „Skrable” Gimnazjum w Kijewie.

Celem gry jest:

- wzbogacanie słownictwa,

- ćwiczenie poprawności pisowni,

- ćwiczenie spostrzegawczości,

- utrwalanie umiejętności korzystania ze słowników językowych,

- ćwiczenie umiejętności szybkiego, prostego anagramowania,

- nauka pożytecznego spędzania wolnego czasu.

Regulamin przebiegu turnieju gry „ Skrable”:

W grze mogą wziąć udział wszyscy chętni uczniowie szkoły.

Partnerów do wspólnej gry ( w każdej rundzie) wyłaniamy drogą losowania.

Do II rundy przechodzi połowa uczestników rundy I (z największą ilością pkt.)

Do III rundy przechodzi znów połowa uczestników rundy II.

W półfinale wyłaniamy od 4 do 6 najlepszych graczy.

W finale gramy metodą „każdy z każdym”.

Liczba punktów z poszczególnych rozgrywek - rund - sumuje się.

Wygrywa uczeń, który we wszystkich rozgrywkach - rundach - otrzymał największą liczbę punktów.

Wyraz, który wpisujemy do krzyżówki jest wybrany przez uczestników gry drogą losowania.

Każda para losuje inny wyraz.

Gra - Kijewska Krzyżówka Skrable

Zasady gry i przykładowy jej przebieg:

W grze biorą udział 2 osoby.

Losujemy wyraz (rzeczownik, liczba pojedyncza), na podstawie którego tworzymy krzyżówkę.

Do wyrazu np. BIBLIOTEKA – krzyżówka wygląda w następujący sposób:

X

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

1.

B

I

B

L

I

O

T

E

K

A

2.

I

3.

B

4.

L

5.

I

6.

O

7.

T

8.

E

9.

K

10.

A

Krzyżówkę tworzymy w ten sposób, aby ilość pól w pionie i poziomie była taka sama i odpowiadała ilości liter tworzącej dany wyraz. W naszym przykładzie wyraz BIBLIOTEKA składa się z 11 liter.

Gracze otrzymują planszę z krzyżówką (zał. 2) i wpisują wylosowany wyraz, (tylko w poziomie) – krzyżówka – od, której zaczynamy grę wygląda następująco:

B

I

B

L

I

O

T

E

K

A

Gra polega na tym, aby korzystając z liter już wpisanych w krzyżówkę – tworzyć nowe wyrazy (tylko rzeczowniki).

Nowy wyraz tworzymy koniecznie dopisując tylko 1 literę. Wyrazy powstają tylko w poziomie i pionie, mogą być czytane z góry na dół i odwrotnie, z prawej do lewej i odwrotnie, ale nie po skosie!

Gracze otrzymują tyle punktów, z ilu liter składa się nowy wyraz.

- wyrazy nie mogą się powtarzać,

- jeśli wpisaliśmy jakiś wyraz w liczbie pojedynczej, nie można wpisywać tego samego wyrazu w liczbie mnogiej, jeśli wpisaliśmy w liczbie mnogiej, nie może występować w liczbie pojedynczej,

Przykłady:

B6

I

B5

L3

I

O

T1

E

K2

A4

I

N

A

A

R

B

GRACZ A

GRACZ B

1.- otrzymuje 4 pkt. – po dopisaniu litery A powstał wyraz TEKA,

3.- 3 ...