Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
asiawepe, 2010-12-30, ocena:
To jest do kitu!
KONSPEKT LEKCJI – HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ Z MATEMATYKI
W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Data: 14.05.2009r.
Prowadząca: Jolanta Sarna
Dział programu: Pola i obwody wielokątów.
Temat: Pola i obwody wielokątów – powtórzenie wiadomości.
Cel ogólny: sprawdzenie u uczniów umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi za pomocą symboli literowych zapisać wzory na pola i obwody wielokątów
- uczeń potrafi stosować poznane wzory do obliczania pól figur
- uczeń potrafi wykorzystać wzory na pola figur w sytuacjach praktycznych
- uczeń czyta tekst ze zrozumieniem, selekcjonuje informacje
- uczeń ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania
- uczeń rozumie potrzebę stosowania pól figur w życiu codziennym
Czas trwania lekcji: 45 minut
Formy pracy: indywidualna, praca z zespołem klasowym, praca w grupach (pary)
Metody pracy: pytań i odpowiedzi, praca z tekstem, pokaz-prezentacja rozwiązań,
praktyczna-ćwiczenie umiejętności rozwiązywanie zadań tekstowych
Środki dydaktyczne: rysunki, domino, plan mieszkania, ogłoszenia, geoplany, karty pracy
z zadaniami, magnesy, kreda, tablica
Planowany przebieg lekcji:
I. Część wstępna:
• Powitanie uczniów.
• Sprawy organizacyjne.
• Podanie celu i tematu lekcji.
• Przedstawienie zasad pracy na lekcji.
II. Realizacja tematu lekcji:
• Rozgrzewka
- uczniowie podchodzą do tablicy i obok rysunku figury zapisują za pomocą symboli
literowych wzór na pole i obwód narysowanej figury
• Praca w parach
- uczniowie układają domino rozdane w kopertach przez nauczyciela (załącznik nr 1)
- uczniowie na karcie pracy rozwiązują zadania w których wykorzystują poznane
wzory w sytuacjach praktycznych (załącznik nr 2)
• Prezentacja rozwiązań następuje po każdym zadaniu.
III. Część końcowa
• Ocena pracy uczniów.
• Zadanie pracy domowej.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI MATEMATYKI
POD KĄTEM HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Data: 14.05.2009r.
Prowadząca: Jolanta Sarna
Temat: Pola i obwody wielokątów – powtórzenie wiadomości.
Cel hospitacji: sprawdzenie u uczniów umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.
|Standardy wymagań |Numer wskaźnika |Uczeń |Większość |Niektórzy |Prawie nikt |
|Wykorzystanie wiedzy |5.3 | | | | |
|w praktyce | |- wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni | | | |
| | |Zadanie 1 | | | |
| | |Zadanie 2 | | | |
| | |Zadanie 3 | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |- potrafi zamieniać jednostki pola | | | |
| | |Zadanie 2 | | | |
| |5.5 | | | | |
| | |- wykorzystuje w sytuacjach praktycznych | | | |
| | |własności figur i stosuje je do rozwiązania | | | |
| | |problemu | | | |
| | |Zadanie 1 | | | |
| | |Zadanie 2 | | | |
| | |Zadanie 3 | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Na tablicy jest powieszony plan mieszkania składający się z 2 pokoi, korytarza, kuchni, łazienki i garderoby.
Karta pracy
Zadanie 1
Pokój I ma kształt prostokąta o wymiarach podanych na rysunku.
a) Ile metrów kwadratowych paneli potrzeba do wyłożenia podłogi w tym pokoju?
b) Ile zapłacisz za panele, jeżeli 1m2 kosztuje 34zł?
Pokój II ma kształt prostokąta o wymiarach podanych na rysunku.
a) Ile metrów kwadratowych paneli potrzeba do wyłożenia ...