Dodaj publikację
Autor
Beata Pachulicz
Data publikacji
2011-02-21
Średnia ocena
1,33
Pobrań
617

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Integracja zespołu nauczycielskiego i aktywizacja uczniów wokół wspólnego zadania.
 Pobierz (doc, 39,5 KB)

Podgląd treści


Beata Pachulicz

Gimnazjum nr 3

W Gdyni

LICZYĆ KAŻDY MOŻE ,TROCHĘ LEPIEJ LUB TROCHE GORZEJ

Instrukcja do projektu edukacyjnego

Cele ogólne:
• Rozwijanie zainteresowań ucznia i poszerzenie jego wiadomości
• Wykorzystywanie w nowych sytuacjach , wiedzy i umiejętności zdobytych w procesie uczenia się
• Odkrywanie związków pomiędzy matematyka, a innymi dziedzinami życia
• Realizacja przez ucznia samodzielnego procesu uczenia się
• Integracja zespołu nauczycielskiego i aktywizacja uczniów wokół wspólnego zadania
• Promocja szkoły w środowisku lokalnym

Cele operacyjne:
Uczeń:
• Planuje prace długoterminową
• Korzysta z różnych źródeł informacji
• Wykorzystuje metody matematyczne do celów i zadań praktycznych

Sposób realizacji:
Projekt realizowany przez uczniów gimnazjum pod nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Koordynatorem działań będzie nauczyciel matematyki Beata Pachulicz.
Czas realizacji IX 2010 i III 2011.

Ocena projektu:
W kategorii realizacji: regulaminy konkursów.
W kategorii prezentacji : informacja w e- dzienniku, notatka w kronice szkolnej, prezentacja na terenie szkoły

Harmonogram realizacji projektu

|Realizują –Uczniowie |Zadania |środki |Czas realizacji |Osoby wspierające |
|przy wsparciu | | | | |
|nauczycieli | | | | |
|Matematyki |Zadania na temat: |Literatura matematyczna |Listopad |Rodzice |
|Chemii |Procenty | | | |
|Fizyki | | | |Wychowawca |
|Geografii | |Podręczniki do matematyki| | |
|Biologii | |klasy I, II, III | | |
|Informatyki | | | | |
| | | | | |
| |Zadania na temat: | |marzec | |
| |Przekształcanie wzorów | | | |

Regulamin

W każdej kategorii wyłaniamy trzech zwycięzców, którzy zdobywają punkty indywidualnie i dla klasy. Zwycięży klasa, której uczniowie w sumie zdobędą najwięcej punktów.

Konkurs indywidualny:

1.Procenty
2.Przekształcanie wzorów
• Każdy uczeń losowo wybiera zadania, które rozwiązuje za każde poprawnie rozwiązane zadanie może otrzymać punkty(zadania łatwe 2pkt, zadanie średniej trudności 3pkt i za trudne 5pkt).Uczeń może rozwiązać dowolną ilość zadań w trakcie trwania konkursu. Po zakończeniu dokonujemy podsumowania i wyłonienie laureata indywidualnego.

Konkurs klasowy:
• Uczniowie biorący udział w konkursie zdobywają punkty dla swojej klasy. Suma punktów wypracowanych przez wszystkich uczniów danej klasy wyłoni laureata z pośród klas.

• Zadania przygotowane przez nauczycieli matematyki, będą znajdować się w BANKU ZADAŃ wielokrotnego wyboru (w postaci losów )

[pic]

Projekt autorstwa: Beaty Pachulicz