Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć
Temat; Prawa Dziecka
Prowadzący; mgr Małgorzata Snopek
Data; 28.03.2011
Czas trwania;90 min.
Cel ogólny; poznanie przez wychowanków Praw Dziecka
Cel terapeutyczny; wychowanek czuje się akceptowany i potrafi wyrażać swoje myśli
Cele operacyjne;
-Wychowanek zna swoje prawa
- Wychowanek rozumie poszczególne prawa
- wychowanek wie gdzie odnaleźć prawa dziecka
Metody pracy; dyskusja, burza mózgów, elementy artterapii
Formy pracy; indywidualna i grupowa
Środki dydaktyczne; arkusze papieru, gazety, kredki, klej, nożyczki, karta pracy
Przebieg zajęć;
Powitanie wychowanków i zapoznanie z tematem zajęć
Wprowadzenie do zagadnienia ;
- definicja - co to są prawa dziecka
- dyskusja – gdzie spotykamy się z prawami i po co istnieją?
3) Rozdanie kart pracy „Katalog Praw Dziecka”. Analiza karty pracy – praca w podzespołach
4) Omówienie poszczególnych kategorii praw przez podzespoły (pod kontrolą prowadzącego)
- prawa i wolności osobiste
- prawa socjalne
- prawa kulturalne
- prawa polityczne
Wychowankowie po naradach w podzespołach prezentują swoje rozumienie poszczególnych praw. Ilustrują je swoimi przykładami z życia. Inne podzespoły mają prawa korygować przedstawione rozumienie praw lub dodawać własne komentarze.
5) Każdy wychowanek losowo wybiera pasek z wypisanymi prawami by przedstawić go graficznie. Wychowankowie korzystają z wycinków kolorowych gazet i przy pomocy własnych rysunków przedstawiają rozumienie wylosowanego prawa. Podczas pracy wychowankowie konsultują się między sobą i z prowadzącym.
6) Wystawa prac i krótkie omówienie przez autorów
7) Podsumowanie zajęć