Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
,, Taniec to niemy rytm, muzyka,
którą się widzi ...,,
Teofil Gautier
,,Taneczne formy aktywności ruchowej”
PROGRAM KOŁA TANECZNEGO
w Zespole Szkół Ekonomicznych im.A. i J.Vetterów w Lublinie
[pic]
Opracowała: mgr Klaudia Krzos
nauczyciel mianowany wychowania fizycznego
Zespołu Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie
Spis treści:
1. Wstęp
2. Autor programu
3. Uwagi o realizacji
4. Zadania programowe
5. Cele edukacyjne
➢ cele ogólne
➢ cele szczegółowe
6. Treści programowe
7. Procedury osiągania celów po realizacji całego programu
8. Przewidywane osiągnięcia
9. Warunki realizacji programu
• metody
• formy pracy
• formy organizacyjne
• środki dydaktyczne
• baza dydaktyczna
10. Ewaluacja
11. Literatura pomocna w realizacji programu.
Wstęp
Prezentowany program ,,Taneczne formy aktywności ruchowej,, opracowany został przez nauczyciela wychowania fizycznego, który posiada uprawnienia instruktorskie w tej dziedzini Program skierowany jest do uczniów IV etapu edukacyjnego klasy I,II,III szkoły ponadgimnazjalnej. Zasadniczym celem powstania własnego programu była myśl o uczniach, którzy szczególną uwagą darzą wszelkiego rodzaju zajęcia związane z muzyką i tańcem. Chciałabym, aby ten program nie tylko rozbudzał i rozwijał zainteresowania, umiejętności taneczne ale również kształtował trwałą pozytywną postawę wobec aktywności ruchowej, uświadamiał uczniom powody i sens starań o sprawność, zdrowie oraz zagospodarowanie czasu wolnego uczniów w sposób kreatywny i aktywny ruchowo.
Dynamiczny rozwój zdobyczy technologicznych znacznie ogranicza udział aktywności ruchowej ucznia. Komputer, telewizor, winda samochód....to wszystko co ułatwia nam życie wpływa negatywnie na stan ogólnej zdrowotności organizmu. Dążąc do wyrównania niedoboru ruchu proponowane przeze mnie zajęcia mają na celu poprawę sprawności fizycznej ludzi młodych. Mają one również na celu zaktywizowanie do ćwiczeń oraz wyrabianie trwałego nawyku stałego uczestnictwa w kulturze fizycznej i potrzeby ruchu przeniesienia w dorosłe życie.
Zajęcia z ,,Tanecznych form aktywności ruchowej,, są ukierunkowane na działania prozdrowotne (profilaktyka chorób cywilizacyjnych), oraz działania terapeutyczne ( w przypadku zmniejszonej sprawności ruchowej, nadwagi, początków osteoporozy etc.). Zatem z powyższego wynika iż proponowane zajęcia taneczne dają możliwość każdemu bycia sprawnym fizycznie i psychicznie. Prozdrowotne, profilaktyczne i stymulujące działanie rekreacyjnej aktywności ruchowej i niezaprzeczalne zalety tańca powodują, że bardzo często uczestnictwo w nich staje się bazą dla wszystkich innych działań mających zapewnić człowiekowi odpowiednią jakość życia. Specyfika zajęć tanecznych ułatwia integrację uczniów znajdujących się w różnym wieku, pozyskiwania nowych umiejętności ruchowych, rozwijania własnej sprawności, osobowości i twórczości, jak również czerpania satysfakcji z angażowania się w różne działania na terenie szkoły.
Program ten przygotowałam w oparciu o :
➢ Wiedzę i umiejętności zdobytą podczas własnych doświadczeń, praktyki zdobytej podczas uczestnictwa w zajęciach klubu tanecznego LIDER jako tancerka jak ...