Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„ Gimnastyka to nie układ ćwiczeń, żeby się jej nauczyć trzeba ją pokochać..”
Auguste Bournoville
A
p
Program własny
GIMNASTYKI SPORTOWEJ I ARTYSTYCZNEJ
„ Apetyt na zdrowie”
[pic]
Spis treści:
1.Wstęp
2.Cele programowe
• cel główny
• cele szczegółowe
3. Treści nauczania
• treści sprawności motoryczne
• treści kształcenia i wychowania
4. Procedury osiągania celów
• zasady nauczania
• metody pracy
• formy pracy
5. Osiągnięcia ucznia po realizacji programu
6. Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia
7. Środki dydaktyczne
8. Ewaluacja
9. Wykaz podstawowych dokumentów prawnych
10. Bibliografia
11. Załączniki:
1. przykładowy układ ćwiczeń równoważnych
2. przykładowy zespołowy układ ćwiczeń zwinnościowo akrobatyczny z przyborem
3. przykładowy indywidualny układ ćwiczeń akrobatyczno taneczny
4. przykładowy układ piramid
5. karta ewaluacji
1. Wstęp
Program „Apetyt na zdrowie” opracowany został przez nauczycieli wychowania fizycznego.
Program skierowany jest do uczniów II etapu edukacyjnego klas IV,V,VI szkoły podstawowej, bez względu na stopień sprawności i umiejętności gimnastycznych. Zasadniczym celem stworzenia programu własnego była chęć popularyzacji gimnastyki sportowej i artystycznej w śród dziewcząt i chłopców.
Realizacja przewidziana jest w trzyletnim cyklu kształcenia z uczniami Szkoły Podstawowej Nr.52 w Lublinie w wymiarze 2 godzin tygodniowo z grupami chętnych uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Metody, zasady i formy będą uwzględniały ogólne założenia podstawy programowej wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej. Zatwierdzonej przez MENiS z dnia 23 grudnia 2008r.
W swojej wieloletniej pracy nauczyciela obserwując dzieci w wieku szkolnym można stwierdzić, że są one „głodne ruchu”. Dlatego główną myślą przy tworzeniu programu była popularyzacja sportu – gimnastyki sportowej wśród dzieci, a także promowanie aktywności fizycznej i promowanie zdrowego stylu życia.
Gimnastyka trenuje nie tylko mięśnie, lecz umysł i psychikę. Dostarcza dzieciom doświadczeń przestrzeni, czasu, schematu własnego ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyostrza zmysł wzroku i słuchu. Ważnym jest, że poprzez sport dzieci tworzą efektywne relacje z rówieśnikami, mają kontakt z rodzicami, wyrabiają od najmłodszych lat wzorce i nawyki spędzania czasu wolnego w sposób aktywny i ciekawy.
Proponowane zajęcia pozwolą dzieciom rozładować nadmierną energię, dotlenić się, trenować zmysł równowagi, elegancji i precyzji. Dlatego tak ważnym jest promocja sportu poprzez gimnastykę sportową wśród dzieci poczynając już od najmłodszych lat. Każdy pomysł, który zachęca dzieci do aktywności i stwarza warunki do uprawiania sportu powinien być gorąco popierany i wcielany w życie.
2. Cele programowe
Cel główny
Popularyzacja sportu – gimnastyki sportowej wśród dzieci, a także promowanie aktywności fizycznej i promowanie zdrowego stylu życia.
Cele szczegółowe
1. Poznanie: historii, roli i funkcji gimnastyki sportowej i artystycznej. 2. Popularyzacja i rozpowszechnianie gimnastyki ...