Dodaj publikację
Autor
Dorota Kmieci
Data publikacji
2011-05-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
389

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz - montażu słowno-muzycznego dla uczniów gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej. Imprezę można zorganizować z okazji Dnia Matki, walentynek lub spotkania z rodzicami.
 Pobierz (docx, 19,9 KB)

Podgląd treści

W kalejdoskopie uczuć

Scenariusz – montażu słowno – muzycznego dla uczniów gimnazjum lub szkoły ponad -gimnazjalnej

Scenografia

Duża sala (np. świetlica szkolna) przypominająca kawiarenkę; kilka udekorowanych stolików (obrus, świeczki, kwiaty), przy których usiądą zaproszeni goście (rodzice, nauczyciele, uczniowie), pięć stolików dla recytatorów.

Uczniowie pełniący funkcję kelnerów odprowadzają przybyłych gości do stolików. Przygotowują gorące napoje (kawa, herbata) i częstują ciasteczkami. Po stworzeniu ,,kawiarnianej atmosfery” rozlega się muzyka – piosenka Bez słów (Chodzą ulicami ludzie) Wolna Grupa Bukowina. Do sali wchodzą uczniowie – wykonawcy i zajmują miejsca przy stolikach.

I – chłopak i dziewczyna, którzy tworzą parę zakochanych (chłopak adoruje dziewczynę, trzymają się za ręce, rozmawiają, dziewczyna dostaje różę),

II – trzy kobiety (odgrywają rolę przyjaciółek, które spotkały się w kawiarni, aby porozmawiać o swoim życiu; jedna może pokazać pierścionek zaręczynowy, druga album ze zdjęciami swojego dziecka, trzecia opowiada coś smutnego, itp.),

III – mężczyzna (pije kawę, spogląda na zegarek, przegląda przyniesione ze sobą czasopismo),

IV – cztery nastolatki (uśmiechnięte, radosne dziewczyny, rozmawiają, piją herbatę, jedna wyjmuje podręcznik, coś tłumaczy, o coś pyta),

V – samotna kobieta (niecierpliwie kogoś wyczekuje, wyjmuje telefon, spogląda na zegarek, jest zdenerwowana, otrzymuje list, który sprawi jej przykrość).

Przedstawienie odbywa się na zasadzie ,,klatka stop”.

Wszyscy aktorzy odgrywają swoje rolę przez całe przedstawienie, zachowują się naturalnie. Co pewien czas zmienia się muzyka. W momencie, gdy słychać muzykę aktorzy się poruszają. Rozmawiają, wykonują wcześniej ustalone czynności. W chwili, kiedy nie słychać muzyki, aktorzy pozostają w bezruchu. Wstaje tylko jeden aktor i recytuje wiersz. Gdy skończy recytację, ponownie rozlega się muzyka i aktorzy wracają do swych ról.

Utwory muzyczne są odtwarzane we fragmentach; piosenki w wykonaniu uczniów mogą być śpiewane w dłuższych fragmentach lub w całości.

Proponowane wiersze i utwory muzyczne

I recytacja (dziewczyna 1. stolik) Jonasz Kofta Co to jest miłość?

Piosenka - Robert Kasprzycki Niebo do wynajęcia - klatka stop

II recytacja (nastolatka 4. stolik) Małgorzata Hillar Miłość

Piosenka Tadeusz Woźniak Smak i zapach pomarańczy - klatka stop

III recytacja (nastolatka 4. stolik) Jan Twardowski Jest

Piosenka - Antonina Krzysztoń Jest inny świat - klatka stop

Kelner przynosi list i wręcza go kobiecie siedzącej samotnie przy 5. stoliku.

IV recytacja (kobieta 5. stolik) Wisława Szymborska Nic dwa razy

Piosenka – uczennica śpiewa a capella fragment piosenki Magdaleny Turowskiej Rzeki snu - klatka stop

V recytacja (kobieta 2. stolik) Konstanty Ildefons Gałczyński Ile razem dróg przebytych?

Piosenka - Robert Kasprzycki Zapiszę śniegiem w kominie - klatka stop

VI recytacja (chłopiec 1. stolik) Adam Mickiewicz ,,Niepewność”

Piosenka Czerwony Tulipan Czyści jak łza - klatka stop

VII recytacja (samotny ...