Dodaj publikację
Autor
Anna Pilat-Wątroba
Data publikacji
2011-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
333

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program naprawczy z matematyki w liceum ogólnokształcącym.
 Pobierz (doc, 71,0 KB)

Podgląd treści


III Liceum Ogólnokształcące
im. Cypriana Kamila Norwida
W Rzeszowie

PROGRAM NAPRAWCZY
Z MATEMATYKI

grudzień 2008
I. ANALIZA
Na podstawie przeprowadzonej analizy zadań maturalnych i osiągnięć maturzystów w roku 2008 można zauważyć, że zadania z I obszaru standardów egzaminacyjnych były dla uczniów łatwe, zaś zadania z II i III obszaru standardów egzaminacyjnych były dla uczniów umiarkowanie trudne i trudne.
Na poziomie podstawowym najsłabiej wypadły:
1. Zadanie nr 2. W zadaniu była badana umiejętność z II obszaru standardów wymagań egzaminacyjnych:
• stosowania podanego wzoru do rozwiązania problemu matematycznego – II.1)a)
oraz umiejętności opisane w III obszarze standardów:
• podania opisu matematycznego danej sytuacji w postaci równania i wykorzystania
go do rozwiązania problemu – III 1)a),
• uzasadniania wniosków na podstawie podanego wzoru – III.2)b).
Rozwiązywalność zadania 64% 007 – w III LO (58% w Polsce)

2. Zadanie nr 3. W zadaniu były badane następujące umiejętności z II obszaru standardów
egzaminacyjnych:
• posługiwania się twierdzeniami dotyczącymi działań na potęgach – II.2)a),
• rozwiązywania równań liniowych – II.2)a).
Rozwiązywalność zadania:66% ( 53%)

3. Zadanie nr 6. W zadaniu były badane umiejętności z obszaru III standardów wymagań egzaminacyjnych:
• podawania opisu matematycznego sytuacji opisanej w zadaniu w postaci równania –
III.1)a),
• analizowania i interpretowania otrzymanych wyników – III.2)a),
oraz obliczania współrzędnych punktów leżących na danej prostej – standard I.3)a).
Rozwiązywalność zadania: 53% (44%)

4. Zadanie nr 11. Zdający miał wykazać się umiejętnościami opisanymi w standardach wymagań egzaminacyjnych:
• przetwarzania informacji przedstawionych w postaci równania w inną postać
ułatwiającą rozwiązanie problemu – standard III.1)c),
• podania opisu matematycznego danej sytuacji w postaci równania – standard
III.1)a),
• zaznaczania kąta nachylenia ściany bocznej ostrosłupa do płaszczyzny podstawy –
standard I.8)b),
• podania miary kąta, gdy znana jest wartość funkcji trygonometrycznej tego kąta –
standard II.2)a).
Rozwiązywalność zadania: 53% (32%).

Na poziomie rozszerzonym najgorzej wypadły:
1. Zadanie nr 7. W zadaniu były sprawdzana umiejętność ze standardu II.2)a):
• posługiwania się definicją odległości dwóch punktów,
oraz umiejętnościami opisanymi w III obszarze standardów egzaminacyjnych:
• zapisywania zależności i formułowania wniosków z podanych zapisów – III.2)b).
Rozwiązywalność zadania: 50% (30%).

2. Zadanie nr 8. W zadaniu były sprawdzane umiejętności ze standardu II.2)a)
• posługiwania się definicją i własnościami jednokładności.
Rozwiązywalność zadania: 45% (44%).

3. Zadanie nr 9. W zadaniu były sprawdzane umiejętności z obszaru II.2)a) standardów wymagań egzaminacyjnych:
• posługiwania się definicją i własnościami funkcji kwadratowej,
• posługiwania się definicją i własnościami funkcji logarytmicznej,
oraz umiejętnością opisaną w standardzie ...