Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z MATEMATYKI
Publiczna Salezjańska Szkoła Podstawowa im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Polanie
Polana: 30.11.2010r.
Klasa VI
Ilość jednostek lekcyjnych: 1
Prowadzący lekcję: mgr Bernadetta Szkarłat
Temat lekcji: „Prędkość, droga, czas - zadania”
Cele lekcji:
rozwiązywanie zadań tekstowych typu droga – prędkość - czas,
utrwalenie wiedzy z zakresu pojęcia drogi, prędkości i czasu,
zamiana jednostek,
porównywanie jednostek,
Cele dotyczące kształcenia kultury myślenia:
kształcenie i pobudzanie aktywności umysłowej,
kształcenie języka matematycznego,
przyzwyczajanie do pełnowartościowej argumentacji,
wyrabianie stanowczości własnych przekonań,
przyzwyczajanie do potrzeby działania i pracy w grupie.
Cele dotyczące kształtowania postaw etycznych:
wyrabianie samokrytycyzmu i samokontroli (weryfikacja wyników),
przyzwyczajanie do rzetelnej, systematycznej i efektywnej pracy,
wyrabianie odpowiedzialności za jakość i wynik pracy.
Metody prowadzenia lekcji:
Metoda praktyczna – ćwiczeniowa
Formy pracy:
Praca w grupach,
Praca z całą klasą.
Zastosowane środki dydaktyczne:
zestaw zadań,
zeszyt przedmiotowy,
tablica, kreda.
1
ETA
P
1.
2.
TOK LEKCJI
CZYNNOŚCI PROWADZĄCEGO
Przywitanie uczniów.
Sprawdzenie obecności.
Podanie tematu lekcji.
Zapoznanie uczniów z celem lekcji: na
dzisiejszych zajęciach zajmować się
będziemy zadaniami tekstowymi nt drogi,
prędkości i czasu. Lekcja ma dzisiaj formę
konkursu. Będziecie pracować w grupach,
lider grupy losuje 3 zadania, grupa
rozwiązuje te zadania, po czym
przedstawiacie rozwiązania tych zadań na
tablicy. Grupa, która się najlepiej
zaprezentuje otrzyma oceny bdb.
Podzielenie klasy na grupy dwu- i
trzyosobowe.
Losowanie zestawu zadań (załącznik nr 1).
Rozwiązywanie zadań
Po upływie 15 min. każda grupa prezentuje
rozwiązania swych zadań.
Po prezentacji następuje ogłoszenie
zwycięskiej drużyny i wpisanie ocen do
dziennika.
Zadanie pracy domowej.
Pożegnanie.
PRZEWIDYWANE CZYNNOŚCI
UCZNIA
Przywitanie nauczyciela.
Zgłoszenie obecności.
Zapisanie tematu lekcji.
Uczniowie dzielą się na grupy i losują
zadania. (treść zadań – załącznik nr 1)
Uczniowie pracują pod kierunkiem
nauczyciela.
Uczniowie prezentują rozwiązania
zadań.
Zanotowanie pracy domowej.
Pożegnanie.
UWAGI
DOTYCZĄCE
LEKCJI
Uczniowie
powinni
poradzić
sobie z
zadaniami,
gdyż jest to
ostatnia
lekcja z tego
działu.
2
Załącznik nr 1
Zestaw zadań
Zadanie 1
Samochód jadąc z prędkością 60 km/h pokonał 140 km. Jak długo jechał ten samochód?
Zadanie 2
Dwa samoloty wystartowały jednocześnie z dwóch lotnisk oddalonych o 3400km i leciały naprzeciw
siebie. Po ilu godzinach lotu samoloty minęły się, jeżeli prędkość jednego była równa 800km/h, a
drugiego 900km/h?
Zadanie 3
Bugatti Veyron, najszybszy samochód świata jeździ z prędkością 400km/h. W jakim czasie pokona on z
tą prędkością odległość 80km?
Zadanie 4
Pewnego dnia z domu wczasowego wyszła grupa turystów poruszających się z prędkością 60m/min. Po
upływie 15 minut wyruszyła w ślad za nimi ...