Dodaj publikację
Autor
Iwona Curyło
Data publikacji
2011-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
105

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera procedury oceniania z matematyki w gimnazjum specjalnym w oparciu o WSO oraz Statut Szkoły.
 Pobierz (docx, 12,2 KB)

Podgląd treści

Przedmiotowy system oceniania z matematyki w gimnazjum specjalnym

1. Przedmiotowy system oceniania z matematyki został skonstruowany w oparciu o Wewnątrzszkolny system oceniania oraz Statut Szkoły .

2. Klasyfikowaniu i ocenianiu podlega uczeń , który posiada co najmniej 50 % obecności na zajęciach .

3. Ocenianiu podlegają :

a) wiadomości przedmiotowe wynikające z podstawy programowej i zgodne z programem nauczania,

b) umiejętności przedmiotowe :

-planowanie zadań ,

- analizowanie i interpretowanie wyników ,

- gromadzenie i prezentowanie informacji ,

- dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych ,

- porównywanie i wnioskowanie ,

- wykonywanie wykresów , diagramów i ich interpretowanie ,

- korzystanie z różnych źródeł informacji ,

c) umiejętności dodatkowe :

- praca indywidualna i w grupie ,

- aktywność własna na lekcjach ,

- kreatywność .

4. Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów , to m.in. :

a) sprawdziany pisemne :

- informacje o sprawdzianach podawane będą z tygodniowym wyprzedzeniem ,

- jeżeli uczeń z przyczyn losowych nie mógł napisać sprawdzianu musi uczynić to w innym terminie po ustaleniu z nauczycielem ,

- uczeń ma prawo do jednorazowej poprawy oceny z pracy klasowej w terminie ustalonym przez nauczyciela i zaakceptowanej przez ucznia ,

b) kartkówki :

- obejmują zagadnienia z trzech ostatnich tematów lekcji

- oceny z kartkówek nie podlegają poprawie ,

c) odpowiedzi ustne ,

d) samodzielna praca na lekcji ,

e) prace domowe :

- oceniane w zeszycie przedmiotowym i w ćwiczeniach ,

- po pięciu znakach " +" za zadanie domowe uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą ,

- po pięciu znakach " -" za zadanie domowe uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną ,

f) aktywność i zaangażowanie wg własnych możliwości - oceniane na bieżąco na koniec zajęć .

5. Hierarchia ważności wykonywanych przez ucznia prac :

a) sprawdziany pisemne , kartkówki , odpowiedzi ustne ,

b) zaangażowanie i praca na lekcji ,

c) zeszyt przedmiotowy , praca domowa .

6. Uczeń ma prawo zgłosić chęć podwyższenia proponowanej oceny w formie pisemnej prośby w ciągu 7 dni od ostatecznego terminu poinformowania go o przewidywanej dla niego oceny semestralnej i rocznej .

- Zakres sprawdzanej wiedzy określa nauczyciel zgodnie z wymaganiami na poszczególne oceny .

7. Ogólne kryteria oceniania :

a) ocenę celującą otrzymuje uczeń , który spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą , a dodatkowo :

- poszerza samodzielnie wiedzę i umiejętności o treści ponadprogramowe ,

- wykonuje dodatkowe zadania o podwyższonym stopniu trudności ,

- bierze udział w konkursach przedmiotowych szkolnych i pozaszkolnych oraz odnosi w nich sukcesy ,

b) ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń , który opanował pełen zakres wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania , samodzielnie rozwiązuje zdania , stosuje posiadaną wiedzę w praktyce ,

c) ocenę dobrą otrzymuje uczeń , który opanował zakres wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania z niewielkimi pomyłkami ,samodzielnie rozwiązuje typowe zadania lub z małą wskazówką nauczyciela ,

d)ocenę ...