Dodaj publikację
Autor
Irena Damaszke
Data publikacji
2011-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
192

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia według tego programu prowadzę w ramach projektu edukacyjnego "Poznać, zrozumieć, osiągnąć sukces" z grupą uczniów klas V. Program obejmuje 96 godzin zajęć pozalekcyjnych i jego realizacja jest przewidziana na dwa lata.
 Pobierz (doc, 269,0 KB)

Podgląd treści

Program zajęć pozalekcyjnych

TECHNIKA

Grupa docelowa – uczniowie klas V – VI Szkoły Podstawowej

Miejsce realizacji: Zespół Szkół w Łupawie

Opracowała: Irena Damaszke

Program został stworzony na potrzeby realizacji projektu edukacyjnego „Poznać, zrozumieć, osiągnąć sukces”
Realizacja programu odbywać się będzie w ciągu 2 lat: od września 2010r. do sierpnia 2012r.

Założone cele edukacyjne:
▪ przekazanie uczniom wiedzy o otaczającej nas technice;
▪ wdrażanie do samokształcenia, rozwijania zdolności i zainteresowań technicznych;
▪ budzenie wrażliwości i wyobraźni technicznej;
▪ wyrabianie umiejętności racjonalnego współżycia z kolegami i koleżankami przy
wykonywaniu ćwiczeń i zadań praktycznych;
▪ wdrażanie do samodzielnego myślenia i działania;
▪ wyrabianie umiejętności posługiwania się narzędziami i urządzeniami technicznymi.

Cele szczegółowe – uczeń:

▪ zna i stosuje zasady bezpieczeństwa pracy
▪ opisuje zasady działania urządzeń oraz sprawnie i prawidłowo się nimi posługuje
▪ czyta i analizuje treści instrukcji obsługi urządzeń
▪ czyta i sporządza dokumentację technologiczną
▪ planuje pracę oraz opracowuje proces technologiczny
▪ wymienia i charakteryzuje rodzaje włókien i omawia ich zastosowanie
▪ zna sposób powstawania tkaniny i dzianiny
▪ rozróżnia i stosuje podstawowe ściegi ręczne i maszynowe
▪ przedstawia zasady wykonywania elementu (projektuje, planuje i wykonuje prace praktyczne z wykorzystaniem po znanych ściegów; sporządza wykroje prostych modeli)
▪ omawia etapy produkcji papieru i surowce do je go produkcji
▪ charakteryzuje gatunki papieru
▪ nazywa i stosuje różne techniki i formy papieroplastyki (projektuje formy papieroplastyki i wykonuje je)
▪ wymienia i tworzy różne rodzaje modeli (planuje i wykonuje różne rodzaje modeli)
▪ omawia i stosuje zasady prawidłowego żywienia
▪ dba o środowisko naturalne (dokonuje segregacji odpadów)
▪ ma poczucie odpowiedzialności za drugiego człowieka
▪ przyjmuje postawę szacunku dla drugiego człowieka
▪ jest dokładny, wytrwały i cierpliwy
▪ kształtuje wyobraźnię przestrzenną, rozwija pomysłowość i podejmuje twórcze działania
▪ dba o bezpieczeństwo swoje i innych
▪ korzysta z narzędzi i przyborów zgodnie z ich przeznaczeniem
▪ stosuje w sposób racjonalny zdobycze techniki
▪ szanuje cudzą własność
▪ współdziała w grupie
▪ kształtuje poczucie estetyki i wrażliwość
▪ rozumie znaczenie ochrony środowiska i wykorzystania surowców wtórnych
▪ czuje się współodpowiedzialny za środowisko naturalne
▪ prowadzi proekologiczny styl życia
▪ kształtuje nawyki zdrowego trybu życia
▪ potrafi określić swoje mocne i słabe strony
▪ dokonuje wyborów zgodnych z powszechnie uznawanymi wartościami
▪ tworzy własny system wartości

| |temat |Zadania |Sposoby realizacji |Ilość |Uwagi |
| | | | |zajęć 2 | |
| | | | |godz. | |
|PAPIEROPLASTY|Papier, rodzaje, |Zajęcia organizacyjne – omówienie |- burza mózgów |1 | |
|KA |jego możliwości i |tematyki zajęć, ustalenie zasad i reguł|- materiały informacyjne | | |
| |wykorzystanie |obowiązujących na zajęciach, podpisanie| | | |
| | |kontraktu. | | | |
| | |Poznanie pojęć papirus, pergamin, | | | |
| | |papier. | | | |
| | |Proces powstawania papieru; półprodukty| | | |
| | |i produkty powstałe przy produkcji | | | |
| | |papieru. | | | |
| | |Wykorzystanie surowców wtórnych – | | | |
| | |ochrona środowiska | | | |
| |Techniki i formy |Poznanie pojęcia papieroplastyka i jego|Sposoby wykonania papier – mache |1 | |
| |papieroplastyki ...