Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Agnieszka Purzycka
Konspekt z zajęć przeprowadzonych w Publicznej Szkole Podstawowej
w Opolnie Zdroju w dniu 18.04.2011 roku
Temat: : GRY I ZABAWY DYDAKTYCZNE
Czas zajęć świetlicowych: 60 minut
Cele zajęć :
- poznanie przez uczniów zasad gier i zabaw stolikowych korzystając z pisemnej instrukcji
- przestrzeganie przez uczniów zasad gier i ukladanek
- poznanie jednej z form relaksu
- poznanie wyliczanki „Ence pence”
- stwarzanie możliwości współdziałania i współpracy w grupie oraz właściwej komunikacji
Cele sformułowane w języku ucznia:
- Jak korzystać z gier i układanek stolikowych?
- Kiedy gry i układanki będą dla nas przyjemnością?
- Jakie znamy wyliczanki?
Nacobezu: Jak zgodnie i z przyjemnością korzystać wspólnie z gier i zabaw stolikowych w świetlicy szkolnej?
Przebieg zajęć:
1. Powitanie uczniów, zapoznanie grupy z celami zajęć i nacobezu;
2. Opracowanie zasad zgodnej zabawy podczas korzystania z gier stolikowych;
3. Propozycje dzieci wierszyków-wyliczanek. Nauka wyliczanki „Ence pence”;
4. Podział uczniów na grupy, przydział i objaśnienie zadań;
5. Zabawy i gry w grupach przy stolikach ( ze zmiana stanowisk po wyznaczonym czasie)
6. Podsumowanie zajęć
Pytanie kluczowe dla uczniów: Czy znam już wszystkie świetlicowe gry?
Materiały i pomoce dydaktyczne: Gry dydaktyczne i układanki pozyskane z programu „Radosna Szkoła” ( Magnetyczne bierki, Magnetyczne ścieżki, Ruchomy świat w dwóch wymiarach, drewniane klocki), szary papier, marker, instrukcje do gier, wyliczanka „Ence pence”.