Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
"Młodzi ludzie mogą i muszą brać udział w budowie nowej Europy, wnosząc wkład swych aspiracji i ideałów, nauki i pracy, twórczości i wielkodusznego oddania"
"Polska ma pełne prawo, aby uczestniczyć w ogólnym procesie postępu i rozwoju świata, zwłaszcza Europy. Integracja Polski z Unią Europejską jest od samego początku wspierana przez Stolicę Apostolską. Doświadczenie dziejowe, jakie posiada Naród polski, jego bogactwo duchowe i kulturowe mogą skutecznie przyczynić się do ogólnego dobra całej rodziny ludzkiej, zwłaszcza do umocnienia pokoju i bezpieczeństwa w Europie..."
JAN PAWEŁ II
„EUROPA NA WYCIĄGNIĘCIECIE RĘKI”
[pic]
Autorski program edukacyjny
Prowadzący zajęcia: Ewa Szóstak
Uczestnicy zajęć: Członkowie Klubu Europejskiego „Młody Europejczyk” z klas IV-VI
WSTĘP:
Przystąpienie Polski do państw członkowskich Unii Europejskiej spowodowało otwarcie okna na świat. Zachodzi więc potrzeba przybliżenia młodemu pokoleniu idei zjednoczenia Europy. Poznanie przez dzieci zasad członkostwa, tradycji i kultury państw wchodzących w skład UE przyczyni się do zrozumienia odrębności innych narodów i nacji oraz krzewienia tolerancji. Uczestnictwo we wspólnocie powinno być także związane ze świadomością wkładu, jaki Polska wnosi do dziedzictwa europejskiego. Bardzo ważną sprawą jest więc uświadomienie dzieciom , że Polska weszła do Europy z bagażem własnej tradycji, kultury i doświadczeń, które powinny być kultywowane i szanowane.
Dzieci powinny być świadome tego, że każde państwo jest inne i każde zasługuje na szacunek. Wszędzie żyją takie same dzieci, które chcą być szanowane i żyć w pokoju. Ważnym elementem jest uświadomienie od najmłodszych lat tego, że każdy z nas jest inny, wychował się w innym kręgu kulturowym. Istotnym elementem edukacji jest więc kształtowanie świadomości europejskiej od najmłodszych lat.
Chcąc propagować ideę zjednoczonej i pokojowej Europy pragnę rozbudzać w dzieciach szacunek do swojej Ojczyzny i Europy.
Chciałabym, aby zajęcia prowadzone były w aktywnej formie z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz ćwiczeń interaktywnych, które pozwolą na podniesienie atrakcyjności zajęć. Ponadto będę chciała zorganizować w ramach klubu dodatkowe działania, mające na celu przybliżenie tematyki zjednoczonej Europy, tj. zaproszenie gościa z zewnątrz, organizacja konkursu szkolnego, udział w konkursie pozaszkolnym, organizacja Dnia Europejskiego itp.
Sądzę, że program ten może być ciekawą ofertą edukacyjną szkoły, w której pracuję. Pragnę, aby realizacja zadań przyniosła zadowolenie i satysfakcję nauczycielowi prowadzącemu zajęcia oraz uczestniczącym w nim uczniom.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU:
1. Program przeznaczony jest do realizacji w Szkole Podstawowej w formie nieobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
2. W zajęciach będą brać chętni uczniowie z klas IV-VI.
3. Tematyka zajęć skierowana jest na edukację europejską oraz na przygotowanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji ...