Dodaj publikację
Autor
Alicja J. Kupka
Data publikacji
2011-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
292

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam program kółka fotograficznego, które z powodzeniem działa w mojej szkole. Mam nadzieję, że stanie się dla Państwa inspiracją do własnych działań.
 Pobierz (doc, 66,0 KB)

Komentarze

marionm, 2011-06-29

Plan rozbudowany merytorycznie, brakuje mi warsztatów z uczniami, praktyki. poza tym jest przecież jest jeszcze edycja fotografii w komputerze... gdzie to jest ujęte?

alixia, 2011-06-30

Proszę przeczytać uważniej cele szczegółowe. Tam Są i warsztaty i edycja przy pomocy programów komputerowych. Program jest wciąż unowocześniany. Każdy z Państwa może go dostosować do własnych potrzeb. Zachęcam do rozbudzania tego typu zainteresowań. Pozdrawiam!

Podgląd treści

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. H. Cegielskiego w Chodzieży

PROGRAM

KÓŁKA FOTOGRAFICZNEGO

„DIGART”

Opracowanie programu i prowadzenie kółka: Alicja J. Kupka

Chodzież 2009 – 2011

1. WPROWADZENIE

Ideą koła fotograficznego przy ZSP w Chodzieży jest rozwijanie zainteresowań artystycznych uczniów. Występuje korelacja założeń programowych kółka fotograficznego
z treściami realizowanymi w szkole w zakresie takich przedmiotów jak:

➢ informatyka, technologia informacyjna, reklama, technika biurowa, kultura zawodu – sposoby zgrywania zdjęć z aparatu do komputera, komputerowa obróbka zdjęć, prezentacje multimedialne, zakładanie strony internetowej, plastyczna oprawa zdjęć, praca w grupie i prawidłowe relacje interpersonalne, sposoby reklamowania regionu w Internecie;

➢ język polski – redagowanie ustnych i pisemnych wypowiedzi (opisu, powiadania) na temat wykonywanych zdjęć podczas dokonywania oceny i samooceny, uzasadnianie własnej opinii;

➢ historia – poszukiwanie informacji na temat fotografowanych zabytków
i obiektów architektury miasta, kształtowanie postawy tożsamości regionalnej;

➢ języki obce – wykorzystywanie programów graficznych z obcojęzycznym interfejsem,

➢ inne przedmioty ogólnokształcące i zawodowe – rozwijanie indywidualnych zainteresowań ucznia.

Idea powstania koła fotograficznego oraz treści zawarte w programie w zakresie zdobywania informacji o fotografii i fotografowaniu, pozwalają na zdobywanie przez uczniów nowych umiejętności i doświadczeń, rozwijanie zainteresowań oraz spędzanie wolnego czasu w sposób zorganizowany.
Kółko jest formą wymiany doświadczeń między nauczycielem i uczniami, którzy lubią fotografię.
Kółko fotograficzne jest otwarte dla uczniów z różnych typów szkół,
w różnym wieku i o różnym stopniu zaawansowania w fotografii.
Rozpoczęcie zajęć – luty 2009.

2. ZAŁOŻENIA I CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
Niniejsze opracowanie jest propozycją programu zajęć kółka fotograficznego
prowadzonego w formie zajęć dodatkowych.
Program został skonstruowany tak, by nauczyciel realizujący jego założenia mógł sprzyjać rozwojowi ucznia, kształtować jego umiejętności i rozwijać zainteresowanie fotografią. Program ten ma także na celu ujawnianie zainteresowań i kształtowanie uzdolnień młodzieży w dziedzinie fotografii.
Młodzież współdziała z nauczycielem przy konstruowaniu programu i tematyki spotkań w ramach kółka.

3. CELE OGÓLNE
Myślą przewodnią tego opracowania jest dążenie nauczyciela do stymulowania aktywności poznawczej i twórczej uczniów, właściwe ukierunkowanie ich ciekawości poznawczej, a w szczególności:

➢ rozwijanie kreatywności oraz twórczości własnej ucznia,
➢ rozwijanie zainteresowań kulturą i pięknem własnego regionu,
➢ rozumienie ciągłości rozwoju kultury i trwałości ludzkich osiągnięć poprzez
własną aktywność,
➢ wspomaganie rozwoju indywidualnych talentów uczniów,
➢ wskazywanie źródeł i dostarczanie wiedzy na temat fotografii cyfrowej,
➢ identyfikowanie się z miastem i regionem,
➢ promowanie regionu w dostępnych mediach,
➢ kształtowanie szacunku do własności intelektualnej,
➢ uczenie umiejętności współdziałania w zespole,
➢ rozwijanie umiejętności samooceny i dostrzegania potrzeby samokształcenia.

4. OSIĄGNIĘCIA:
Uczeń w wyniku zajęć kółka fotograficznego powinien wykazać się następującymi osiągnięciami w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw:

• wiadomości – uczeń:
➢ wie jak zbudowany jest aparat analogowy i ...