Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
cecylia.kalafut, 2011-08-21
Nieżle pomyślane!
CZYTANIE
STANDARDY WYMAGAŃ EGZMAINACYJNYCH W ZADANIACH
Czytanie – kategoria umiejętności 1.3
Uczeń rozumie znaczenia podstawowych symboli występujących w instrukcjach
i w opisach
diagramów
schematów,
innych rysunków.
map,
planów
a)
b)
c)
d)
e)
Przykłady tekstów i zadań
1. Ozdobny krzew miał przyczepioną do łodyŜki kartkę z takimi znakami:
Zapis ten oznacza, Ŝe krzew:
A. Lubi słońce, kwitnie w marcu, ale kwiaty zrywamy dopiero od czerwca.
B. Chronimy przed słońcem, przycinamy kwiaty od czerwca do września.
C. Lubi słońce, przycinamy go w marcu, kwitnie od czerwca do września.
D. Przycinamy w marcu, ale tylko w słoneczne dni; kwitnie całe lato.
2. Nazwa kierunku wiatru pochodzi od nazwy kierunku, z którego ten wiatr wieje
Dopisz w miejscach wykropkowanych odpowiednie nazwy kierunku wiatru.
1
Wokół Gaju rosną lasy ............................... .
(określ rodzaj lasu)
Czytanie – kategoria umiejętności 1.4
Uczeń
odczytuje dane z
a)tekstu źródłowego,
b) tabeli,
wykresu
planu,
c)
d)
e)
mapy
f)
diagramu
oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane
Przykłady tekstów (planu, diagramu, tabeli) i zadań
2
3.Odczytaj z planu miasta i zaznacz dobrą odpowiedź.
Przy ulicy Narcyzowej znajduje się:
A. informacja turystyczna,
B. dworzec autobusowy,
C. szpital,
D. muzeum.
4. Odczytaj z planu miasta i zaznacz dobrą odpowiedź. Która z ulic jest równoległa do ulicy Konwaliowej?
A. ul. Wiosenna,
B. ul. Tulipanowa,
C. ul. RóŜana,
D. ul. Narcyzowa.
3
Pewnego dnia w Letniewie przeprowadzano pomiary temperatury powietrza. Zanotowane wyniki pomiarów przedstawiono na
wykresie.
5. Co ile godzin dokonywano pomiarów temperatury?
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
6. Jaka temperatura była o godzinie szóstej po południu?
A. 12°C
B. 10°C
C. 9°C
D. 8°C
7. Które zdanie jest prawdziwe?
A. O 800 i 2000 była taka sama temperatura.
B. O godzinie1000 było cieplej niŜ o 2000.
C. 12°C było o godzinie 16 00.
D. 16°C było o godzinie 14 00.
8a. Na wykarczowanym obszarze lasu uczniowie pobliskiej szkoły posadzili w roku 1998 drzewka. Po dwóch latach
sprawdzili, które sadzonki przyjęły się. Oto wyniki ich obserwacji (1998-2000)
DRZEWO
1. Brzoza 120
100
2. topola
3. buk
120
120
124
112
4. dąb 84
76
8b . Przyjęły się wszystkie:
A. brzozy
B. topole
C. buki
D. dęby
4
PISANIE
Pisanie – kategoria umiejętności 2.4
przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:
Uczeń
przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ współrzędnych,
wyraŜa dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego
a)
b)
Przykłady tekstów ...