Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
NAUCZYCIEL – Małgorzata Walczak
PRZEDMIOT - matematyka
KLASA – I g
DATA – 31.03.2011r.
Temat: Matematyczna gra BINGO –rozwiązywanie równań.
Cele lekcji:
Uczeń:
✓ umie rozwiązywać równania z liczbami naturalnymi i wymiernymi;
✓ potrafi wzbogacić o komentarz wykonywane czynności;
✓ współpracuje w grupie i uczy się od innych lub sam pomaga słabszym.
Materiały:
✓ los gry Bingo i karta z równaniami
✓ karta z grą Sudoku
✓ podręcznik
Czas zajęć:
✓ 1 godzina lekcyjna
Struktura i opis lekcji:
1. Podanie tematu i celu lekcji (3 minuty).
➢ umiejętność rozwiązywania równań będzie pomocna przy rozwiązywaniu zadań tekstowych.
2. Zebranie informacji o zadaniu domowym oraz o pracy tygodniowej (5min)
3. Wprowadzenie do tematu lekcji (15 min.) –
✓ Uczeń przypomina jakie czynności wykonujemy przy rozwiązywaniu równań.
✓ Nauczyciel dzieli uczniów na zespoły czteroosobowe w której znajduje się jeden ekspert (eksperta wyłoniła poprzednia kartkówka z tej dziedziny) oraz rozdziela zadania uczniom.
✓ Nauczyciel informuje o zasadach gry Bingo i rozdziela losy i karty z równaniami (dwie rund gry - łatwiejsze i trudniejsze zadania)
✓ Uczniowie, którzy jaki pierwsi rozwiązali równania otrzymują kartę z grą Sudoku i ją rozwiązują.
✓ Uczniowie, których los wygrał krzyczą: „Bingo!” i otrzymują nagrodę.
✓ Uczniowie, którzy zakończyli wcześniej grę rozwiązują zadanie z podręcznika – podr.12/200
4. Ćwiczenia utrwalające umiejętność rozwiązywania równań (7min)
✓ Uczniowie rozwiązują i komentują przy tablicy równania podane przez nauczyciela.
✓ Uczniowie notują to w zeszycie.
5. Sprawdzenie umiejętności uczniów (7 min.)
✓ Kartkówka z trzema przykładami – łatwym i dwoma trudniejszymi (z liczbami wymiernymi)
6. Zadanie i omówienie pracy domowej i podsumowanie lekcji (3 min.):
➢ Rozwiąż równania(trzy przykłady)
➢ podr. 12/200 - chętni
➢ Przeczytaj podr. 179
Podsumowanie:
✓ Uczniowie przypominają, jakie czynności wykonują podczas rozwiązywania równań;
✓ Uczniowie przypominają, jak można ułatwić sobie obliczenia, gdy mamy dane ułamki zwykłe i dziesiętne;
✓ Nauczyciel ocenia pracę uczniów i ich wiedzę;
✓ Nauczyciel zaprasza uczniów na piątkowe kółko matematyczne.