Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
NAUCZYCIEL – Małgorzata Walczak
PRZEDMIOT - matematyka
KLASA – I e
DATA – 14.01.2011r.
Temat: Zaznaczanie i odczytywanie współrzędnych punktu – układ współrzędnych.
Cele lekcji:
Uczeń:
✓ zna budowę układu współrzędnych i umie go narysować
✓ odczytuje współrzędne punktu
✓ zaznacza na układzie punkt o danych współrzędnych
Materiały:
✓ podręcznik
✓ karta pracy – układ współrzędnych - kartkówka
Czas zajęć:
✓ 1 godzina lekcyjna
Struktura i opis lekcji:
1. Podanie tematu i celu lekcji (3 minuty).
2. Zebranie informacji o zadaniu domowym – uczniowie( 2 osoby) czytają jakie współrzędne mają punkty z zad.1/132 (3 min.)
3. Kartkówka – uczniowie zaznaczają podane punkty na układzie (5min)
4. Wprowadzenie do tematu lekcji (5 min.) –
✓ Nauczyciel zadanie pytania uczniom a oni odpowiadają
➢ „Jak zbudowany jest układ współrzędnych?”
➢ „Jak zaznaczamy punkty na układzie współrzędnych?”
➢ „Jak odczytujemy współrzędne z układu współrzędnych?”
5. Uczniowie wykonują zadania z podręcznika
✓ podr. 4/132 – uczniowie rysują układ współrzędnych, dobierają odpowiednią jednostką i zaznaczają punkty (4 min.).
6. Uczniowie czytają informacje z podr. str.132 i wykonują ustnie (6min.):
✓ ćw.D/132 – odczytują długości odcinków zaznaczonych na układzie
✓ ćw.E/132 – odczytują pola figur zaznaczonych na układzie.
7. Uczniowie odszukują współrzędne czwartego wierzchołka prostokąta – podr.7a/134, (sprawniejsi mogą wykonać podpunkt b)(4min)
8. Uczniowie obliczają długość odcinka - podr.10a,b/134. (5min)
9. Uczniowie obliczają pole trójkąta - podr.10c,d/134. (5min)
10. Zadanie pracy domowej (5min)
➢ wykonaj w zeszycie „Sprawdź czy umiesz”- podr.134.
➢ podr. 11/134
➢ chętni – 48,49,50/138 – jedno z zadań lub wszystkie
Podsumowanie:
✓ uporządkowanie wiadomości o układzie współrzędnych
✓ ocena własnej pracy oraz pracy uczniów