Dodaj publikację
Autor
małgorzata walczak
Data publikacji
2011-10-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
94

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz - Obniżki procentowe.
 Pobierz (doc, 38,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ WYCHOWAWCZYCH

NAUCZYCIEL – Małgorzata Walczak
PRZEDMIOT - matematyka
KLASY – I a, I e, I f , I g
DATA – 12.11.2010 r. – 10.12.2010 r.

Temat: Podwyżki i obniżki procentowe – wykonywanie reklamy z obniżką procentową.

Cele ogólne lekcji:
Uczeń:
✓ pokazuje przykłady występowania obniżek procentowych w życiu codziennym
✓ utrwala umiejętność obliczania procentu danej liczby
✓ utrwala umiejętność obliczania obniżki procentowej
✓ wyszukuje informacje o obniżkach procentowych np. z internetu
✓ wykonuje reklamę produktu wg wcześniej ustalonych norm
✓ opowiada, zachęca, reklamuje swój produkt (występuje w roli akwizytora)

Cele wychowawcze lekcji:
✓ motywowanie uczniów do wykonywanie dodatkowej pracy--projektu
✓ stworzenie możliwości pracy zespołowej
✓ zachęcanie uczniów do analizowania, omawiania i reklamowanie swojego produktu
✓ rozbudzanie dyspozycji twórczych ucznia

Materiały:
✓ gazetki z promocjami i ulotki reklamowe (np. sklepu MediaMarkt)
✓ informacje wyszukane z internetu , gazety i telewizji.

Metody pracy:
✓ dyskusja
✓ metoda projektu
✓ praca w grupach
✓ metoda poszukiwawcza

Struktura i opis lekcji:
1. Podanie przykładowych tematów reklamy i norm wg jakich ma być wykonany ten projekt:
✓ wybierz (wymyśl) produkt, który chcesz reklamować
✓ zapisz hasło reklamowe
✓ uwidocznij w kółku, gwiazdce, itp. informację o starej cenie i promocji procentowej
✓ na projekcie zostaw ok. 30 cm miejsca wolnego na wykonanie obliczenia nowej ceny
✓ wykonując pracę, pamiętaj o tym, aby była estetyczna i czytelna dla odbiorców.
2. Uczniowie, oddając pracę, zachęcali (reklamowali) do kupna swojego produktu (ok. 4 min dla każdego ucznia)
3. Po zebraniu 31 prac z klas I-szych uczniowie rozwiesili je na korytarzu w naszej szkole.
4. Ogłoszenie konkursu pt. „Oblicz nową cenę, dostaniesz ocenę”, którego celem było wykonywanie obliczeń procentowych (obliczanie przez uczniów nowej ceny towaru).
5. Zamieszczenie w internacie na stronie gimnazjum informacji o konkursie.
6. Zbieranie prac z obliczeniami i ocenianie ich.
7. Wyłonienie, w drodze konkursu, trzech najciekawszych projektów i wręczenie nagród.

Podsumowanie:
✓ wykazanie, że procenty spotykamy podczas ogłaszania obniżek cen
✓ wywieszenie prac uczniów na korytarzu
✓ umieszczenie informacji o konkursie w internecie