Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
NAUCZYCIEL – Małgorzata Walczak
PRZEDMIOT - matematyka
KLASA – I g
DATA – 02.06.2011r.
Temat: Jak rysować figury symetryczne względem prostej?
Cele lekcji:
Uczeń:
✓ zna trzy sposoby na rysowanie figur symetrycznych za pomocą ekierki, szpilek lub cyrkla
✓ rysuje figury symetryczne względem prostej
Materiały:
✓ podręcznik
✓ karta pracy – zadania dla wszystkich oraz zadania dodatkowe
✓ cyrkiel, szpilki, ekierka, lusterko
✓ tablica interaktywna z przygotowanymi ćwiczeniami
Czas zajęć:
✓ 1 godzina lekcyjna
Struktura i opis lekcji:
1. Podanie zaszyfrowanego tematu lekcji i celu lekcji (4 min) – za pomocą lusterka uczniowie odczytują zaszyfrowany temat lekcji.
2. Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji.(2min)
3. Wprowadzenie do tematu lekcji (20 min.) –
✓ Nauczyciel dyktuje polecenia uczniom a oni wykonują rysunki i omawiają konstrukcje oraz wysuwają wnioski.
➢ Podr.ćw.A/225 - „Narysuj prostą k i punkt A. Zastanów się jak znaleźć za pomocą ekierki punkt A’ symetryczny do punktu A. ”
➢ „Narysuj prostą k i punkt A. Zastanów się jak znaleźć za pomocą cyrkla punkt A’ symetryczny do punktu A. ”
➢ Podr. ćw.C/226 - „Narysuj prostą k i odcinek AB. Zaznacz kilka punktów na odcinku AB i znajdź punkty do nich symetryczne. ”
➢ „Narysuj prostą k i trójkąt ABC. Zastanów się jak znaleźć za pomocą ekierki trójkąt A’B’C’ symetryczny do trójkąta ABC. ”
➢ „Jak za pomocą szpilki i ołówka narysujesz figurę symetryczną do danej?”- karta pracy.
4. Uczniowie pracują z tablicą interaktywną: (10min)
✓ Narysuj dowolną figurę i zobacz jak wygląda figura do niej symetryczna
✓ Zaznacz kolejne wierzchołki trójkąta tak aby powstał trójkąt symetryczny do danego.
5. Zadanie pracy domowej (3min)
➢ wykonaj w zeszycie test - podr.225 („sprawdź czy umiesz”)
➢ chętni – podr. 8/228 lub zadanie tekstowe z karty pracy.
➢ wykonujemy w poniedziałek kalejdoskop – przynieś lusterka lub tapetę lustrzaną i blok techniczny kolorowy.
Podsumowanie: (2min)
✓ uporządkowanie wiadomości – „ Jakie znasz sposoby na rysowanie figur symetrycznych?”
✓ ocena własnej pracy oraz pracy uczniów