Dodaj publikację
Autor
Marzena Chyży
Data publikacji
2011-10-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
311

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test z historii diagnozujący umiejętności uczniów po klasie IV i V SP - gr. A.
 Pobierz (doc, 49,0 KB)

Podgląd treści


Załącznik nr 1
Test diagnozujący z historii po klasie V – grupa A

1. Uporządkuj chronologicznie epoki historyczne:

a) …………………………
b)………………………….
c) …………………………
d)…………………………
e)…………………………

2. Zamień daty na wieki i umieść je na (proporcjonalnie podzielonej) osi czasu. Zamienione daty zapisz cyframi rzymskimi.

776 r. p.n.e. – ……………………………….
413 r. p.n.e. – ………………………………..
800 r. n.e. – ………………………………….
1795 r. n.e. – …………………………………..

[pic]
3. Oblicz, ile minęło:

a) od 490 r. p.n.e. do 1000 r. n.e. - ………………………………………………….
b) od 776 r. p.n.e. do 413 r. p.n.e. - …………………………………………………

4. Wybierz i dopasuj hasła do wybranych epok w dziejach historii:

karawela, krzyżowcy, Komisja Edukacji Narodowej, Wielkie i Małe Dionizje, rycerstwo, Szkoła Rycerska, fresk, Ignacy Krasicki, taniec śmierci, łacina językiem uniwersalnym, manuskrypt, politeizm, gwałtowny rozwój chrześcijaństwa, wiek rozumu, obiady czwartkowe, agora, tlen i ogniwo elektryczne w baterii-pierwsze wynalazki, Bóg w centrum zainteresowania, polis, styl romański i gotycki, rozwój szkolnictwa, Stanisław August Poniatowski, Zeus i Posejdon, despotyzm, faraon, piramida, koczownik, encyklopedyści, nasilona budowa kościołów i klasztorów

|średniowiecze |oświecenie |
| | |

5. Wskaż główne cechy stylu romańskiego:

[pic]