Dodaj publikację
Autor
Marzena Chyży
Data publikacji
2011-10-28
Średnia ocena
5,00
Pobrań
575

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test z historii diagnozujący umiejętności uczniów po klasie IV i V SP - gr. B.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Podgląd treści


Załącznik nr 1
Test diagnozujący z historii po klasie V – grupa B

1. Uporządkuj chronologicznie epoki historyczne: 2,5p.

a) …………………………
b)………………………….
c) …………………………
d)…………………………
e)…………………………

2. Zamień daty na wieki i umieść je na (proporcjonalnie podzielonej) osi czasu. Zamienione daty zapisz cyframi rzymskimi. 7p.

812 r. p.n.e. – ……………………………….
457 r. p.n.e. – ………………………………..
1000 r. n.e. – ………………………………….
1830 r. n.e. – …………………………………..

[pic]
3. Oblicz, ile minęło: 2p.

a) od 480 r. p.n.e. do 2000 r. n.e. - ………………………………………………….
b) od 812 r. p.n.e. do 413 r. p.n.e. - …………………………………………………

4. Wybierz i dopasuj hasła do wybranych epok w dziejach historii: 9p.

odrodzenie, krzyżowcy, Leonardo da Vinci, odkrycia geograficzne, Wielkie i Małe Dionizje, teoria heliocentryczna M. Kopernika, politeizm, igrzyska olimpijskie, Jan Kochanowski, Inkowie i Majowie, opłynięcie kuli ziemskiej, Wielka Emigracja, spartańskie wychowanie, agora i forum, Imperium Rzymskie, narodziny teatru, polis greckie, freski, rycerstwo, taniec śmierci, obiady czwartkowe, styl romański, przyprawy korzenne, człowiek w centrum zainteresowania

|starożytność |renesans |
| | |

5. Wskaż główne cechy stylu gotyckiego: 3p.

[pic]