Dodaj publikację
Autor
Justyna Chudy
Data publikacji
2012-01-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
112

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przez długi okres mojej pracy miałam na zajęciach jednocześnie uczniów z normą intelektualną oraz ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim. Oto przykład kartkówki z rzymskiego sposobu zapisywania liczb dla obu grup.
 Pobierz (doc, 34,0 KB)

Podgląd treści

Wersja dla uczniów z normą intelektualną:

1. Uzupełnij tabelkę:
|Zapis cyframi arabskimi |Zapis znakami rzymskimi |
|29 | |
|345 | |
|2690 | |
|67 | |
|14 | |
| |XVIII |
| |XCI |
| |CDLXX |
| |MMMCMXCVII |
| |XLVI |

2. Oblicz CCXXXI + CDLXI, wynik zapisz znakami rzymskimi.

3. * Pokreśl wszystkie liczby błędnie zapisane sposobem rzymskim: MMCDXCC, MDLXXVI, IXC, LIII, XCVIIII, CXV, MIV, DLXVI, DDDXXVI, CCCIXXXVI

Wersja dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim:
1. Połącz liczbę zapisaną cyframi arabskimi i sposobem rzymskim.
4
6
7
11
18
10
21
24

XXIV
X
IV
XI
XVIII
VI
XXI
VII
2. Podane liczby zapisz sposobem rzymskim:
3 –
5 –
8 –
10 –
12 –