Dodaj publikację
Autor
Sylwia Dudek
Data publikacji
2012-03-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
122

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Napisałam plan pracy Koła Młodego Obywatela, być może ktoś też prowadzi takie koło i potrzebuje programu - chętnie sie podzielę programem stworzonym przeze mnie.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY
KLUBU MŁODEGO OBYWATELA

|LP. |TEMATYKA ZAJĘĆ |CELE SZCZEGÓŁOWE |METODY I FORMY DYDAKTYCZNE |
| | |UCZEŃ; | |
|1 |Zajęcia integracyjne- poznajmy się. |- poznanie swoich kolegów, ich zainteresowania |- ćwiczenie „ Daj się poznać” |
| | |- ćwiczy sztukę autoprezentacji |- ćwiczenie „ Kim jestem” |
| | |- doskonali umiejętność pracy w grupie |- ankieta „ Dlaczego zdecydowałem się |
| | |- argumentuje swoja obecność na spotkaniu |wstąpić do klubu?” |
|2 |Nasze oczekiwania wobec Klubu Młodego |- określa swoje oczekiwania wobec zajęć i prowadzącego |- praca w grupie- tworzenie kontraktu |
| |Obywatela |- tworzy wspólnie z prowadzącym plan działania klubu- wytycza |- lista oczekiwań uczniów- dyskusja |
| | |zasady w3spółpracy w grupie | |
|3 |Obywatel- kto to taki? |- definiuje pojęcie: obywatel |- praca w grupie |
| | |- objaśnia zasady przyznania obywatelstwa |- lista cech dobrego obywatela |
| | |- wymienia cechy dobrego obywatela |- lista umiejętności obywatelskich |
| | |- sporządza listę najważniejszych umiejętności obywatelskich | |
|4 |Podział administracyjny państwa polskie . |- analizuje nowy podział administracyjny państwa |- praca samodzielna z mapą Polski i |
| | |- wymienia poszczególne województwa i wskazuje je na mapie |mapkami konturowymi |
| | |- wykazuje zasadność wprowadzenia nowego podziału |- praca w grupach nad tematem „ Jakie |
| | |administracyjnego |korzyści przyniósł Polsce i Polakom |
| | | |nowy podział administracyjny?” |
|5 |Jakie są zadania samorządu gminnego? |- wyjaśnia pojęcia: gmina, społeczność lokalna |- burza mózgów |
| | |- wymienia zadania samorządu gminnego ( własne i zlecone ) |- praca w grupach nad tekstami o |
| | |- ocenia realizację zadań samorządu gminnego |zadaniach samorządu gminnego |
| | |- interpretuję ankietę i wyciąga wnioski |- ankieta |
|6 |Rada Gminy- organ uchwałodawczy w gminie. |- wymienia zadania Rady Gminy |- udział Klubu Młodego Obywatela w |
| | |- opisuje przebieg obrad Rady Gminy |sesji Rady Gminy |
| | |- wyjaśnia, na czym polega praca radnego |- spotkanie z Radnym |
| | |- określa, w jaki sposób można zgłosić kandydata na radnego | |
|7 |Władza wykonawcza w gminie- wójt. |- wymienia kompetencje wójta |- spotkanie z wójtem |
|8 |Moja mała ojczyzna |- zdobywa ciekawe informacje na temat swojej gminy |- zajęcia w pracowni informatycznej- |
| | |- uzupełnia swoją wiedzę na temat gminy, w której mieszka |prezentacje multimedialne |
| | |- kształtuje w sobie postawę patriotyzmu lokalnego |- folder swojej gminy |
| | |- utożsamia się ze swoją małą ojczyzną | |
|9 |Funkcjonowanie i kompetencje powiatu. |- opisuje strukturę, zadania i przykładowe działania powiatu |- praca w grupach nad tekstami o |
| | |- wymienia sprawy jakie można załatwić w powiecie |zadaniach powiatu |
| | |- określa kompetencje Starosty i Rady Powiatu |- burza mózgów |
| | | |- elementy wykładu |
|10 |Jakie sprawy można załatwić w urzędzie |- opisuje strukturę, zadania i przykładowe działania władz |- praca w grupach nad tekstem źródłowym|
| |wojewódzkim? |wojewódzkich |- elementy wykładu |
| | |- wymienia sprawy, jakie można załatwić w urzędzie wojewódzkim| |
| | |- określa kompetencje Wojewody, Sejmiku Wojewódzkiego i | |
| | |marszałka województwa | |
|11 |Konstytucja- najważniejsza ustawa w państwie.|- wyjaśnia, dlaczego konstytucja jest najważniejszym aktem |- analiza wybranych fragmentów tekstu |
| | |prawnym w państwie |Konstytucji RP |
| | |- opisuje, jak można ...