Dodaj publikację
Autor
Magdalena Golec
Data publikacji
2012-04-13
Średnia ocena
4,80
Pobrań
789

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Regulamin kilkuetapowego konkursu matematycznego wraz z przykładowymi zadaniami na poszczególne miesiące oraz wzór dyplomu dla uczestników.
 Pobierz (doc, 2,0 MB)

Komentarze

barbusia, 2012-04-18

Bardzo dobry pomysł na konkurs,polecam innym pomysł:)

danuta 03, 2012-04-19, ocena:

Super zabawa dla każdego:)Pozdrawiam.

Podgląd treści


Matematyka jest delikatnym kwiatem,
który rośnie nie na każdej glebie
i zakwita nie wiadomo kiedy i jak.
(Jean Fabre)

REGULAMIN KONKURSU MATEMATYCZNEGO

KLAS IV – VI

Mistrz Krzyżówki i Łamigłówki Matematycznej

Cele konkursu

[pic]

1. Popularyzacja wiedzy matematycznej wśród jak najszerszego kręgu młodzieży gimnazjalnej.
2. Wdrażanie do samodzielnego czytania ze zrozumieniem zadań i poleceń matematycznych.
3. Rozwijanie umiejętności:
▪ logicznego myślenia,
▪ przeprowadzania rozumowań
▪ spostrzegawczości,
▪ odkrywania reguł i prawidłowości,
▪ stosowania poprawnych uogólnień,
▪ dokonywania analizy i syntezy.

Regulamin konkursu

[pic]

1. Konkurs jest długoterminowy - trwa 5 miesięcy (od września 2011 do stycznia 2012)
2. W konkursie może wziąć udział każdy uczeń klas 4-6 Szkoły Podstawowej w Łękawce, który zgłosi swe uczestnictwo u p. M Golec
3. Do konkursu można przystąpić również w czasie jego trwania.
4. Konkurs polega na rozwiązywaniu krzyżówek, rebusów i łamigłówek matematycznych, które będą wywieszane na tablicy do 5-tego każdego miesiąca. Krzyżówki będą dodatkowo skserowane dla każdego uczestnika (do odebrania u p. M Golec)
5. Krzyżówki, rebusy lub łamigłówki należy rozwiązać i oddać p. Golec do 15-tego każdego miesiąca (później nie będą przyjmowane)
6. Poprawne rozwiązanie będzie wywieszane do 20-tego, na tej tablicy.
7. Każda krzyżówka (łamigłówka, rebus) będzie punktowana. Ilość punktów zależeć będzie od rodzaju i stopnia trudności.
8. Kartki nie podpisane nie będą sprawdzane.
9. Liczba zdobytych punktów przez każdego ucznia, będzie wpisywana do tabeli zbiorczej, wywieszonej na tej tablicy.
10. Mistrzem zostanie uczeń, który zgromadzi najwięcej punktów.

Serdecznie zapraszam do wspólnej zabawy!

Magdalena Golec

Zadania na miesiąc wrzesień

Rozwiąż rebusy:

1.

[pic]

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

[pic]

9.

[pic]

Zadania na październik

Zadanie 1

Harcerz zabrał do pudełka pająki i żuki - ogółem 8 sztuk. Jeśli policzymy wszystkie nogi w pudełku, to okaże się, że jest ich 54.
Ile jest w pudełku pająków i ile żuków ?

Zadanie 2

Jeśli o godzinie 24 pada deszcz, czy można spodziewać się, że po 72 godzinach będzie słoneczna pogoda ? Odpowiedź uzasadnij.

Zadanie 3

Wszedłem do pokoju, by wziąć z szafy swoje buciki i skarpetki. Spała tam siostra i było zupełnie ciemno. Wiedziałem dobrze w którym miejscu w szafie znajdują się moje trzy pary bucików - o różnych fasonach i 12 par skarpetek - czarnych i brązowych. Nie chciałem zapalić światła, żeby nie zbudzić siostry. Stwierdziłem, że rzeczywiście buciki i skarpetki znajdują się na swoim miejscu, lecz - trzeba przyznać, w nieładzie, po prostu dwie kupy - jedna złożona z 6 bucików, a druga - z 24 skarpetek.
Jaką możliwie najmniejszą ilość bucików i skarpetek powinienem ...